سخنان امام جمعه ملاثانی در آیین معارفه رییس آموزش و پرورش باوی

به گزارش خبرنگار فرهنگی – آموزشی عصرما ،پیش از ظهر امروز آیین معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش باوی با حضور مسئولین محلی و معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. در این مراسم حجهالاسلام و المسلمین حسینی فرد با تبریک و عرض شادباش بمناسبت ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی و پاسداشت یاد […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی – آموزشی عصرما ،پیش از ظهر امروز آیین معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش باوی با حضور مسئولین محلی و معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم حجهالاسلام و المسلمین حسینی فرد با تبریک و عرض شادباش بمناسبت ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی و پاسداشت یاد و نام امام امت (ره) و شهدای انقلاب به تبیین نعمت های بزرگ نهضت امام حمینی (ره) پرداخت ،حسینی فرد گسترش فضاهای آموزشی ،همگانی نمودن تعلیم و تربیت، توجه به مسائل معنوی و عاطفی دانش آموزان ،تکریم منزلت معلمان و حضور جوانان برومند ایران اسلامی در عرصه اختراعات و کشف های بزرگ علمی را از جمله دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:اگر امرز شاهد شکوفایی و ظهرور استعدادهای علمی نوجوانان و جوانان کشور هستیم همه از برکت انقلاب اسلامی و رهبری های حکیمانه امام خمینی (ره) است.

امام جمعه ملاثانی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک انتصاب آقای موحدیان به سمت ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت:براساس تحقیق انجام شده یقینا جناب آقای موحدیان از نیروهای ارزشی،مومن و توانمند هستند.بنده بعنوان یک طلبه ضمن اعلام حمایت برای موفقیت وی در این سنگر خطیر دعا می کنم و امیدواریم ایشان با کمک گرفتن از توان فرزندان شایسته این خطه بتواند گام های بلندی در حوزه تعلیم و تربیت و ارتقای شاخص های آموزشی شهرستان بردارد.حسینی فرد به گله مندی و انتقاد جمعی از فرهنگیان به مساله بی توجهی به نیروهای بومی افزود:بدون تردید،اگر اعتراضی هست،متوجه آقای موحدیان که تازه بدین سمت منصوب شده اند،نیست بلکه انتقاد ما به مسئولان استانی از بابت بی توجهی به توان و شایستگی نیروهای بومی شهرستان است.

1

حسینی فرد خطاب به مسئولین استانی گفت:در مجموعه فرزندان خوشفکر و کارآمد این خطه هم اصلاح طلب،هم کارگزارانی خوب و ولایی هم اصولگرا داریم،چرا از توان آنها استفاده نمی شود؟متاسفانه افراد مومن ،ولایتمدار و کارآمد بومی مورد بی مهری قرار گرفته اند.در هر حال مردم و فرهنگیان عزیزمان این سئوالات را دارند و مسئولین محترم نیز باتوجه به سیاست دولت تدبیر و امید باید پاسخگوی این قشر زحمت کش و فعال در عرصه فرهنگی و علمی باشند.دغدغه ما مسائل قومی نیست،بلکه نادیده انگاشتن توان و کارآمدی افراد به بهانه های واهی ما را بشدت نگران کرده است.

در این مراسم معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مدیریت را عامل تعیین کننده و تأثیر گذار اعلام کرد و افزود: مدیر و مدیریت، خدمتگزاری و عشق خدمت به مردم است.سیاهپوش خاطر نشان کرد: مدیریت امانت و تکلیفی است که به ما سپرده شده و چه بسا مدیری برای به ثمر رساندن این تکلیف بزرگ مشقت و سختی هایی را پیش رو خواهد داشت که با خلوص نیت می توان آنها را پشت سر گذاشت.وی اظهار داشت: هر کشوری که می خواهد به عزت و  سربلندی برسد راهی جز سرمایه گذاری در آموزش و پرورش ندارد. کشورهای توسعه یافته در بحث آموزش و پرورش سرمایه گذاری کردند که در عرصه ی علم و صنعت پیشرفت های آنها را شاهد هستیم.ایشان در پایان سخنان خود استفاده از خرد جمعی و نیروهای کارآمد، توجه به ارزش های دینی و تربیتی و التزام و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص در امر آموزش و تربیت را به مدیر جدید آموزش و پرورش یادآور شد.

در ادامه مراسم آقای فاضلی سرپرست سابق اداره آموزش و پرورش ضمن تبریک به آقای موحدیان و اعلام حمایت از ایشان گزارشی از دوره یازده ماهه سرپرستی خود در این اداره ارائه نمود.

در پایان مراسم مجید موحدیان (باوی) با تبریک خجسته ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تشکر از ععنایت و حمایت امام جمعه ملاثانی به تبیین برنامه های آتی خود برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در این منطقه پرداخت و گفت : علاوه بر کارهای آموزشی و پرورشی که در پیش خواهیم داشت،نهادینه کردن نماز در اداره و کلیه مدارس ،ایجاد بلوغ عاطفی در بین دانش آموزان ، برنامه ریزی برای پرت زمانی(وقت تلف شده در مدارس) و تربیت بدنی را به صورت ویژه در دستور کار خویش قرار خواهیم داد.

*در این مراسم جمعی از فرهنگیان ضمن خوشامدگویی و تبریک به آقای موحدیان ،نسبت به بی توجهی مدیرکل آموزش و پرورش استان به نیروهای توانمند بومی اعتراض و خواهان اعلام این مراتب از سوی سیاهپوش به تقی زاده شدند.

*امام جمعه ملاثانی ضمن تبریک به آقای موحدیان در زمینه اعلام حمایت از ایشان سنگ تمام گذاشت و گفت:اگر اعتراضی هست نسبت به آقای موحدیان نیست بلکه انتقاد ما متوجه ،شخص مدیرکل و مسئولان استانی در خصوص بی توجهی به توان و شایستگی نیروهای بومی شهرستان است.

*وقتی که حجهالاسلام و المسلمین حسینی فردامام جمعه مرکز شهرستان خطاب به مسئولین استانی گفت:ما در میان فرزندان شایسته این خطه هم اصلاح طلب ،هم کارگزارانی خوب و ولایی هم اصولگرا داریم چرا از توان آنها استفاده نمی شود.سکوت سنگینی بر مجلس حاکم شد و برخی با تکان دادن سر به تایید گفته های او پرداختند.

*آقای جاسم علیزاده بعنوان نماینده فرهنگیان ضمن خوشامدگویی به آقای موحدیان و اعلام آمادگی برای همکاری با ایشان مراتب اعتراض شدید فرهنگیان منطقه باوی نسبت به بی توجهی آقایان به نیروهای توانمند و شایسته بومی را اعلام نمود و گفت متاسفانه روند بی توجهی به فرزندان شایسته این خطه در آموزش و پرورش روز به روز شدت می یابد.وی در ادامه افزود:اعتراض ما متوجه برادر عزیزمان آقای موحدیان نیست بلکه به سوء تدبیر مدیران استانی است که همیشه بدون مشورت و اطلاع از استعدادها و مطالبات مردم تصمیمات لحظه ای می گیرند.

*جمعی از فرهنگیان در اعتراض به مساله بی توجهی به نیروهای بومی دسته جمعی (آبستراکسیون) مراسم را داشتند که با وساطت امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر از اقدام مذکور جلوگیری بعمل آمد.

2 3 4 51