آمار تشکیلات اصلی گروه تروریستی داعش

یک مرکز مطالعات در آمریکا با انتشار یک گزارش از حضور گسترده شهروندان آمریکایی و اروپایی و بسیاری از کشورهای عربی در گروه تروریستی داعش خبر داد.مرکز مطالعات ” سوفان گروپ” در نیویورک آمریکا با انتشار یک گزارش که نتیجه ارایه آمارهای سازمان های اطلاعاتی کشورها است ، تعداد افراد با ملیت های گوناگون در […]

یک مرکز مطالعات در آمریکا با انتشار یک گزارش از حضور گسترده شهروندان آمریکایی و اروپایی و بسیاری از کشورهای عربی در گروه تروریستی داعش خبر داد.مرکز مطالعات ” سوفان گروپ” در نیویورک آمریکا با انتشار یک گزارش که نتیجه ارایه آمارهای سازمان های اطلاعاتی کشورها است ، تعداد افراد با ملیت های گوناگون در گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. بر اساس این گزارش در میان کشورهای عربی عربستان سعودی و تونس به ترتیب با بیش از ۲۵۰۰ و ۳ هزار نفر بیشترین سهم را در بدنه تروریست های داعش دارند.

هلاکت عمر چچنی سرکرده القاعده در حلب + تصویر

این آمار ترکیبی از تروریست های فعال داعش در جنگ داخلی سوریه در ۳ سال گذشته و نیز تروریست های فعال این گروه در ۳ هفته گذشته در عراق است.بر اساس گزارش سوفان گروپ شاکله اصلی تروریست های فعال در گروه داعش از کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا تشکیل می شود، اما بسیاری نیز از دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا به این گروه تروریستی پیوسته اند. در این گزارش تاکید شده است که تروریست های گروه داعش از بین ۸۱ کشور جهان و از ۵ قاره جهان گرد هم آمده اند.

در میان کشورهای عربی مغرب با ۵۰۰ و الجزایر با ۲۰۰ نفر در رده های بعدی قرار دارند و از ترکیه نیز ۴۰۰ نفر در جمع این گروه تروریستی فعال اند. از میان کشورهای اروپایی نیز ۷۰۰ نفر از فرانسه، ۸۰۰ نفر از روسیه و ۴۰۰ نفر از شهروندان انگلیسی در بین تروریست های گروه داعش دز عراق و سوریه هستند. طبق این گزارش آمار حضور شهروندان از دیگر کشورهای جهان به شرح زیر است:

بلژیک : ۲۸۰ نفر

استرالیا : ۱۵۰

کوزوو:۱۲۰

هلند:۱۲۰

دانمارک : ۱۰۰

آلمان : ۷۰

آمریکا: ۷۰

اسپانیا : ۵۱

نروژ : ۵۰

کانادا ، فنلاند، ایرلند و سوئد(به طور مساوری) : ۳۰ نفر

طبق این گزارش از میان تروریست هایی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته اند تنها ۶ درصد از آنها بعدا مسلمان شده اند و ۹۴ درصد آنها مسلمان بوده و بیشتر از مهاجران نسل اول ، دوم و یا سوم به کشورهای اروپایی هستند.سوفان گروپ در گزارش خود تاکید می کند جنگ داخلی سوریه رکورد قبلی افغانستان در ورود جنگجویان از خارج را شکسته است و در ۳ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار تروریست خارجی برای جنگ با ارتش سوریه وارد این کشور شده اند، این در حالی است که آمار ورود جنگجویان خارجی به افغانستان در دوره اشغال این کشور از سوی ارتش سرخ شوروی ۱۰ هزار نفر بوده است.