ظریف: دورویی آمریکا حد و مرزی ندارد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادعای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد حمایت از مردم ایران، اظهار داشت که دورویی آمریکا حد و مرزی ندارد. ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دولت آمریکا می خواهد دنیا باور کند که نگران مردم ایران است. اما اولین تحریم هایی […]

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادعای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد حمایت از مردم ایران، اظهار داشت که دورویی آمریکا حد و مرزی ندارد. ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دولت آمریکا می خواهد دنیا باور کند که نگران مردم ایران است. اما اولین تحریم هایی که بازگردانده، مجوز فروش بیش از دویست هواپیمای مسافربری را به دلیل بهانه های واهی لغو کرده و مردم عادی ایران را در مخاطره قرار داده است. دورویی آمریکا حد و مرزی ندارد.

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه درمراسم تقدیر از خبرنگاران گفت: وزیر خارجه آمریکا جلسه ای برگزار می کند و خودشان می گویند ۸۰ درصد آن افراد ایرانی نبودند. میلیاردها دلار هزینه می کنند تا با مردم ایران ارتباط بگیرند ولی دروغ می گویند، اگر این همه ادعا می کنید چرا اولین تحریم شما ممنوعیت فروش هواپیما به ایران بود؟ چرا به اروپایی ها اجازه ندادید قطعات هواپیما را به ایران بدهند؟دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از خارج کردن کشورش از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران در روز ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته که انتقادات جهانی زیادی را در پی داشت، امشب طی دستوری برخی تحریم های این کشور علیه ایران را بازگرداند. این تحریم ها از صبح فردا اجرایی می شود. اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرده است که نسخه به روز شده قوانین مسدودساز این نهاد برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران از روز سه شنبه (هفتم اوت برابر با ۱۶ مرداد) اجرایی می شود.

ظریف همچین در توئیت دیگری به استفاده آمریکا از بمب اتم علیه ژاپن در جنگ جهانی دوم پرداخت و نوشت: آمریکا در سال ۱۹۴۵ در چنین روزی به اولین و تنها کشوری تبدیل شد که از بمب اتم استفاده کرده است، آنهم در حالیکه همه اهدف آن در یک مرکز شهری بود.وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آمریکا پس از ۹۳ سال زرادخانه هسته ای خود را به طرز گسترده ای توسعه داده و با سرپیچی از ان.پی.تی، از انحلال آن امنتاع می کند. نظامی گری آمریکا از بین نرفته است. بی احترامی محض آمریکا به حیات بشری نیز از بین نرفته است.بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط آمریکا باعث مرگ بیش از ۲۱۰ هزار نفر شد.