آیت‌الله سیستانی خواستار تشکیل بلافاصله دولت جدید عراق شد/ مالکی نمی تواند اوضاع را کنترل کند

آیت‌ الله سیستانی خواستار تشکیل دولت جدیدی در عراق شد که در «سطح ملی» پذیرفته شده باشد و از «اشتباهات گذشته» دوری کند.آیت الله  سیستانی منتخبان جدید پارلمان عراق را خطاب قرار داده و به آنها توصیه کرده است که بلافاصله فرایند تشکیل دولت جدید این کشور را آغاز کنند. آیت‌ الله سیستانی گفته است: […]

آیت‌ الله سیستانی خواستار تشکیل دولت جدیدی در عراق شد که در «سطح ملی» پذیرفته شده باشد و از «اشتباهات گذشته» دوری کند.آیت الله  سیستانی منتخبان جدید پارلمان عراق را خطاب قرار داده و به آنها توصیه کرده است که بلافاصله فرایند تشکیل دولت جدید این کشور را آغاز کنند.

67417_895

آیت‌ الله سیستانی گفته است: «تعهد به این زمان‌بندی و عدم تخطی از آن اهمیت بسیاری دارد.» در پیام آیت‌ الله سیستانی همچنین تاکید شده است که دولت جدید باید «کارآمد و پذیرفته شده در سطح ملی باشد و از اشتباهات گذشته اجتناب کند». آیت‌ الله سیستانی در پیامی که به‌وسیله عبدالمهدی کربلائی نماینده وی در بغداد به آگاهی همگان رسید، گفت: «نخست‌ وزیر نوری مالکی در موقعیتی نیست که بتواند اوضاع عراق را تحت کنترل بگیرد. یک دولت جدید باید فورا کار خود را آغاز کند.» آیت‌ الله سیستانی در همین پیام خواستار آن شد که: «برای آینده بهتر همه عراقی‌ ها باید افق تازه‌ای با تشکیل دولتی تازه در بغداد گشوده شود.»