تبدیل نرخ ویزای زائران ایرانی عتبات به ریال ضرورت دارد

‘سید عباس صالحی’ وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه در دیدار با ‘ابراهیم الجعفری ‘وزیر خارجه عراق بر ضرورت تبدیل دلار به ریال برای نرخ ویزای زائران ایرانی جهت سفر به کشور عراق تاکید کرد. صالحی در دیدار با جعفری گفت: یکی از حوزه های مهم، بخش گردشگری دینی است. سالانه حدود چهار […]

‘سید عباس صالحی’ وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه در دیدار با ‘ابراهیم الجعفری ‘وزیر خارجه عراق بر ضرورت تبدیل دلار به ریال برای نرخ ویزای زائران ایرانی جهت سفر به کشور عراق تاکید کرد. صالحی در دیدار با جعفری گفت: یکی از حوزه های مهم، بخش گردشگری دینی است. سالانه حدود چهار میلیون زائر ایرانی به عراق و قریب به دو میلیون و ۷۰۰ هزار عراقی به ایران سفر می کنند و این ارتباطات مداوم سالانه یکی از روابط مهم اجتماعی بین دو کشور است که قابلیت ارتقا دارد.

وی تصریح کرد: ۱۰ سال پیش، تفاهم نامه ای بین سازمان های حج و زیارت ایران و گردشگری عراق امضا شد که امکان انجام اصلاحاتی در آن وجود دارد.صالحی اظهار داشت: در خصوص سفر و اعزام ‌زائرین، دو موضوع اصلی را درخواست داریم: اول، تامین هزار ویزا برای اعضای فعال سازمان حج و زیارت در بخش عتبات عالیات عراق و دوم، تغییر نرخ ویزای زائران ایرانی جهت سفر به عراق از دلار به ریال ایران در سفارت و نمایندگی های عراقی داخل ایران.ابراهیم جعفری نیز در این دیدار تاکید کرد که موضوع زائران برای وزارت خارجه دو کشور بسیار مهم است.جعفری با اشاره به این که بسیاری از اتفاقات اطراف ما ریشه در فرهنگ دارد، افزود: یکی از ریشه های تروریسم، فرهنگ است ومشکلاتی که امروزه در جهان اسلام وجود دارد به نوعی مساله ای فرهنگی است.ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق در این دیدار حضور داشتند.