دهها فلسطینی در دوازدهمین جمعه خشم زخمی شدند

ده ها فلسطینی در دوازدهمین جمعه خشم و در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست و استنشاق گاز اشک آور زخمی و یا دچار آسیب شدند. مناطق مختلف کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه بعد از ظهر امروز شاهد تظاهرات گسترده فلسطینیان در اعتراض […]

ده ها فلسطینی در دوازدهمین جمعه خشم و در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست و استنشاق گاز اشک آور زخمی و یا دچار آسیب شدند. مناطق مختلف کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه بعد از ظهر امروز شاهد تظاهرات گسترده فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک سازی های این رژیم بود.

این تظاهرات‌ ها در پی حمله نظامیان صهیونیست به خشونت و درگیری کشیده شد و ده ها زخمی برجای گذاشت و شماری نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.نابلس، الخلیل، قدس اشغالی، رام الله و البیره واقع در کرانه باختری و نیز مناطقی از نواز غزه امروز شاهد برگزاری تظاهرات علیه تصمیم ترامپ بود.نظامیان صهیونیست همچنین راهپیمایی هفتگی روستای نعلین واقع در کرانه باختری علیه شهرک سازی و دیوار حائل را سرکوب کردند. در این روستا هر هفته در اعتراض به غصب اراضی فلسطینیان و احداث دیوار حایل راهپیمایی اعتراضی برگزار می شود.

رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (۱۵ آذر گذشته) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود. اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.این در حالی است که به تازگی قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای ۱۲۸ کشور به تصویب رسید. ۹ کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و ۳۵ کشور نیز از ارائه رای خودداری کردند.