قاسمی حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی و خبرگزاری در کابل را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله انتحاری تروریستی امروز به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان در کابل راکه منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از علما، اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و فرهیختگان افغان در یک نشست فرهنگی-مذهبی شد، به شدت محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت […]

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله انتحاری تروریستی امروز به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان در کابل راکه منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از علما، اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و فرهیختگان افغان در یک نشست فرهنگی-مذهبی شد، به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده بازماندگان قربانیان این حادثه غم انگیز، به خصوص جامعه خبرنگاران و اندیشمندان افزود: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی و اندیشه ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسواکننده تفکرات افراطی و خشونت طلبی بودند، نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است.وی گفت: بدخواهان و نفرت پراکنان خشک مغز بیش از همیشه و در پی شکست های سنگین اخیر، منافع حقیر خود را در آشوب و ناآرامی در منطقه و کشتار بی گناهان می بینند‌ که حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروه ها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فایق آمدن بر مصائب و کینه توزی و خصومت بی حد و حصر تروریست های بی رحم و کور دل است.
به گزارش ایرنا، در حمله انتحاری روز پنجشنبه به مرکز فرهنگی «تبیان» و خبرگزاری «صدای افغان» واقع در منطقه «پل سوخته» کابل پایتخت افغانستان دست‌کم ۴۰ نفر کشته و نزدیک به ۳۰ نفر زخمی شدند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.