هیلاری کلینتون: سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی بسیار سیاه و خطرناک بود

رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و لحن آن را “بسیار سیاه و خطرناک” توصیف کرد. به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ و وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل حول محور […]

رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و لحن آن را “بسیار سیاه و خطرناک” توصیف کرد. به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ و وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل حول محور کره شمالی گفت: به نظر من این سخنرانی بسیار سیاه و خطرناک بود و پیامی نبود که رهبر مهمترین و بزرگترین کشور جهان باید آن را ایراد می‌کرد.

وی افزود: رویکرد ترامپ باید دیپلماتیک می‌بود. امیدوار بودم که ترامپ در این سخنرانی می‌گفت “ما کره شمالی را خطری برای متحدانمان، منطقه و حتی آمریکا می‌دانیم. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا با آمریکا برای پایان دادن به تهدیدی که از جانب کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای همه ما به وجود آمده همکاری کنند”.

کلینتون در ادامه گفت: ای کاش ترامپ، کیم جونگ اون را به عنوان “مرد موشکی” توصیف نمی‌کرد و در عوض صریحاً می‌گفت “ما حمله به دوستان‌مان و یا خودمان را تحمل نمی‌کنیم”.دونالد ترامپ در جریان سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که اگر کیم جونگ اون به تهدید آمریکا ادامه دهد دولت کره شمالی را نابود خواهد کرد.