سیدحسن نصرالله: روش امام موسی صدر را در پیش می‌گیریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که به مناسبت پیروزی اخیر نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌های داعش برگزار شد، سخنرانی کرد.به نقل از شبکه المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت پیروزی اخیر مقاومت علیه تروریست‌های داعش در شهر بعلبک برگزار می‌شود، سخنرانی کرد.سید حسن نصرالله در […]

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که به مناسبت پیروزی اخیر نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌های داعش برگزار شد، سخنرانی کرد.به نقل از شبکه المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت پیروزی اخیر مقاومت علیه تروریست‌های داعش در شهر بعلبک برگزار می‌شود، سخنرانی کرد.سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود پیروزی ارتش و ملت لبنان و مقاومت علیه همه گروه‌های تروریستی را تبریک گفت و در روز عرفه دعا کرد که خداوند این امت را از فتنه تکفیری و طایفه‌ای نجات دهد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود اعلام کرد که سناریوی آمریکا و اسرائیل در منطقه در آستانه شکست قرار دارد.وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امام موسی صدر مردی است که در دل امت جای دارد و برای همگان عزیز است. ای امام و رهبر ما، فرزندان تو در جنبش امل و حزب‌الله روش تو را در مقاومت پیش می‌گیرند.دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ و پیروزی اخیر ما در مرزهای لبنان و سوریه، نتیجه رهمنون‌های امام موسی صدر است.سیدحسن نصرالله گفت: امروز روز نهم ماه ذی حجه است که درمیان مسلمانان به روز عرفه معروف است. دراین روز، بیش از دو میلیون حاجی در منطقه عرفات در سرزمینی واحد با لباس سفید شبیه به کفن سفید می‌ایستند ونمی‌توان فقیر و ثروتمند را از هم تشخیص داد. همه نام خدا را بر زبان دارند و او را می‌خوانند و به او متوسل می شوند.

وی افزود: این پیروزی را به شما تبریک می‌گویم. این پیروزی، پیروزی ارتش و مردم و مقاومت بر تروریست‌هایی است که سرزمین گرانقدر ما را اشغال کردند. روز ۲۸ اوت را روز دوم آزادسازی اعلام می کنیم.سیدحسن نصرالله اظهار کرد: ازهمه کسانی که از همه استان‌ها به ویژه از منطقه بقاع به این جا آمدید و دراین مراسم حضور یافتید، تشکر می کنم و این نشانه سیرت و خصلت نیکوی شماست زیرا شما اهل وفاداری، تعصب و غیرت هستید.دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت : از خداوند متعال می‌خواهیم شهدا را که پیروزی واقعی حاصل فداکاری های آنان است، مورد رحمت خویش قرار دهد.وی تصریح کرد: در این جا، باید از همه شما عذرخواهی کنم زیرا قرار بود که در میان شما در شهر بعلبک در این مراسم باشکوه حاضر شوم؛ همان‌طور که ۲۵ مه ۲۰۰۰ به بنت جبیل رفتم اما متاسفانه امروز شرایط متفاوت است و شرایط پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، مانند شرایط پیش از آن نیست؛ به ویژه دراین روزها که آمریکا و اسرائیل خشمگین هستند و طرح آن‌ها در منطقه در حال سقوط کردن است و برادران به من اجازه آمدن ندادند و به من گفتند که اجازه بدهیم شادی تداوم داشته باشد.