پایان دوره مسوولیت کاترین اشتون،آبان ماه 93

دوره مسوولیت ˈ کاترین اشتون ˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اکتبر سال جاری ( آبان ماه ) پایان خواهد یافت.به گزارش گروهدریافت خبر عصر ما،خبرگزاری رویترز در گزارشی درمورد پایان مسئولیت اشتون، نوشت: مسئول سیاست خارجید اتحادیه اروپا که طی پنج سال گذشته این مسوولیت را برعهده دارد ، شاید تصمیم گیر مهم […]

دوره مسوولیت ˈ کاترین اشتون ˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اکتبر سال جاری ( آبان ماه ) پایان خواهد یافت.به گزارش گروهدریافت خبر عصر ما،خبرگزاری رویترز در گزارشی درمورد پایان مسئولیت اشتون، نوشت: مسئول سیاست خارجید اتحادیه اروپا که طی پنج سال گذشته این مسوولیت را برعهده دارد ، شاید تصمیم گیر مهم در مذاکرات هسته ای با ایران نباشد، اما هماهنگ کننده اصلی مذاکرات از سال 2010 است.

9302x31x0x47152

ˈ این نقش ،وی را ملزم می کند با آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان برای ارائه یک موضع روشن و متحد همکاری کند و در عین حال برای اعتمادسازی با طرف ایرانی تلاش کند تا این مذاکرات حساس به جلو رانده شود.ˈبه گزارش ˈ رویترز ˈ ؛ تمامی طرف ها امیدوارند بتوان توافق را تا 20 ژوئیه (29 تیر ماه) نهایی کرد و به طور بالقوه به یک کار تاریخی دست زد. اگر این طور شود، اشتون قادر خواهد بود شاهد موفقیت دیپلماسی در دوره خود تا پایان ماه اکتبر (9 آبان ماه) باشد.اشتون 58 ساله در دسامبر 2009 به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی شد و پرسش مهم این است که چه نوع شخصیتی ممکن است جایگزین اشتون شود؟

نامزدی برای احراز این پست به طور رسمی در هفته ها و ماه های آتی انجام خواهد شد . نامزدها پس از اعلام نامزدی باید مورد بررسی قرار گیرند و در جلسات پارلمان اروپا صلاحیت شان تایید شود و تنها در آن صورت می توان اولویت ها را تعیین کرد.