نیروهای عراقی وارد غرب موصل شدند / نیروهای امنیتی: اصل نبرد با داعش از اینجا آغاز می‌شود

نیروهای عراقی وارد محله‌ای در غرب موصل شده‌اند. از پنج روز پیش که عملیات نیروهای عراق با حمایت نیروهای بین‌المللی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل آغاز شده این نخستین بار است که این نیروها توانسته‌اند وارد بخش غربی شهر شوند.بی بی سی نوشت: نیروهای عراقی وارد محله‌ای در غرب موصل شده‌اند. از […]

نیروهای عراقی وارد محله‌ای در غرب موصل شده‌اند. از پنج روز پیش که عملیات نیروهای عراق با حمایت نیروهای بین‌المللی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل آغاز شده این نخستین بار است که این نیروها توانسته‌اند وارد بخش غربی شهر شوند.بی بی سی نوشت: نیروهای عراقی وارد محله‌ای در غرب موصل شده‌اند. از پنج روز پیش که عملیات نیروهای عراق با حمایت نیروهای بین‌المللی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل آغاز شده این نخستین بار است که این نیروها توانسته‌اند وارد بخش غربی شهر شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ داعش پس از اینکه چهل روز پیش بخش شرقی موصل را از دست داد قوای خود را در بخش غربی شهر متمرکز کرده است.ورود نیروهای عراقی به بخشی از شهر از دیشب با حملات هوایی سنگین نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز و با حمله زمینی به شهر دنبال شد.تمام پلهای روی رود دجله که غرب و شرق موصل را به هم متصل می کند در حملات هوایی ویران شده است.به این ترتیب عرصه نبرد برای نیروهای عراقی از بیابان و مزارع اطراف شهر به شهری پرتراکم و پرجمعیت کشیده شده و انتظار می‌رود نبردی سخت در انتظار این نیروها باشد.

یکی از افسران ارشد نیروهای عراقی به بی‌بی‌سی گفت”اصل نبرد از اینجا آغاز می‌شود.”علاوه بر این گفته می‌شود بعضی از محله‌های شهر هوادار داعش هستند.با اینکه برگه‌های هشدار به شهروندان که حمله به غرب شهر قریب الوقوع است پیش از حمله بر روی شهر ریخته شده بود اما سازمان ملل در باره سلامت و امنیت شهروندانی که در غرب موصل گیر افتاده اند ابراز نگرانی کرده است.به گفته آرام شامارام معاون موسسه خیریه “کودکان را نجات دهید” در عراق، افرادی بسیار کمی توانسته‌اند از چهارشنبه تا به حال از غرب موصل خارج شوند.به تخمین این موسسه خیریه، هشتاد هزار نفر در غرب موصل و در میانه نبرد گیر افتاده‌اند اما حدود ۱۶۰ هزار نفر هم توانسته‌اند از شهر و حومه آن بگریزند.سازمان ملل اواخر ماه گذشته میلادی گفت نیمی از قربانیان عملیات نظامی در موصل غیر نظامیان بوده‌اند.نیروهای عراقی دیروز موفق شده بودند فرودگاه موصل را از داعش پس بگیرند.