رییس جمهوری مولداوی با ظریف دیدار و گفتگو کرد

‘ایگور دودون’ رئیس جمهوری مولداوی که در ایران بسر می برد، با حضور در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.به گزارش ایرنا، در این دیدار که ظهر امروز -یکشنبه- در ضیافت ناهار وزارت امور خارجه ایران برگزار شد، در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تقویت همکاری های دو کشور […]

‘ایگور دودون’ رئیس جمهوری مولداوی که در ایران بسر می برد، با حضور در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.به گزارش ایرنا، در این دیدار که ظهر امروز -یکشنبه- در ضیافت ناهار وزارت امور خارجه ایران برگزار شد، در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تقویت همکاری های دو کشور از جمله در حوزه های مربوط به انرژی، حمل و نقل، امور بانکی، کشاورزی و یافتن سازوکارهایی برای تسهیلات روادیدی میان دو کشور گفت و گو شد.به گزارش کانال خبری سخنگوی وزارت امور خارجه، تحولات بین المللی و منطقه ای از دیگر محورهای گفت و گوی این دو مقام بود.

جمهوری مولداوی کشوری در اروپای شرقی است. این کشور از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ با نام جمهوری شوروی سوسیالیستی مولداوی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و در ۲۷ اوت ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد.پایتخت مولداوی شهر کیشیناو است. سیستم سیاسی مولداوی جمهوری پارلمانی است که رییس‌جمهور در آن ریاست کشور و نخست‌وزیر ریاست حکومت را بر عهده دارد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان جهانی تجارت و چندین سازمان بین‌المللی دیگر است و متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا ‌است.