نخست وزیر عراق تصویب قانون پیوستن الحشد الشعبی به ارتش را تبریک گفت

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه تصویب قانون پیوستن نیروهای الحشد الشعبی به ارتش این کشور را تبریک گفت و بر اهمیت این قانون تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، حیدر العبادی در بیانیه ‌ای در واکنش به تصویب قانون پیوستن «الحشد الشعبی» به ارتش عراق بر اهمیت این قانون و همچنین […]

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه تصویب قانون پیوستن نیروهای الحشد الشعبی به ارتش این کشور را تبریک گفت و بر اهمیت این قانون تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، حیدر العبادی در بیانیه ‌ای در واکنش به تصویب قانون پیوستن «الحشد الشعبی» به ارتش عراق بر اهمیت این قانون و همچنین اینکه الحشد الشعبی با این قانون تحت فرماندهی مستقیم نخست ‌وزیر قرار می‌گیرد؛ تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: به مردم و قهرمانان الحشد الشعبی برای تصویب این قانون تبریک می ‌گویم و همانند گذشته بار دیگر بر اهمیت این قانون تأکید می ‌کنم. باید به فداکاری این رزمندگان قهرمان از جوانان تا پیرمردان وفادار باشیم و این کمترین کاری است که می ‌توان در حق آنها انجام داد. بیانیه مذکور می افزاید: الحشد الشعبی با این قانون تحت فرماندهی مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح در خواهد آمد و این فرماندهی نماینده تمامی اقشار مردم عراق است و از همه مردم دفاع می‌کند. طرح تبدیل ساختار «الحشد الشعبی» به یک نیروی رسمی زیر نظر شورای عالی امنیتی ملی و ارتش عراق امروز پس از ماه‌ها بررسی و رایزنی در مجلس این کشور به رأی نمایندگان گذاشته و به قانون تبدیل شد. این در حالی است که یک منبع در پارلمان عراق به پایگاه خبری سومریه نیوز گفته بود که سلیم الجبوری رئیس پارلمان این کشور پیشنهاد داده بود که رای گیری درباره قانون الحشد الشعبی به روز دوشنبه آینده موکول شود، اما این اقدام با اعتراض نمایندگان روبه رو شد.