ظریف : زمینه های همکاری ایران و اسلواکی باید تقویت شود

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به درحال پیشرفت بودن روابط دو جانبه ایران و اسلواکی اشاره کرد و گفت: امکان گسترش روابط در دوران جدید وجود دارد، ضمن آنکه لازم است زمینه های موجود همکاری را نیز تقویت کنیم. محمدجواد ظریف روز پنج شنبه در دیدار رئیس جمهوری اسلواکی افزود: همراه من یک هیات بزرگ […]

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به درحال پیشرفت بودن روابط دو جانبه ایران و اسلواکی اشاره کرد و گفت: امکان گسترش روابط در دوران جدید وجود دارد، ضمن آنکه لازم است زمینه های موجود همکاری را نیز تقویت کنیم. محمدجواد ظریف روز پنج شنبه در دیدار رئیس جمهوری اسلواکی افزود: همراه من یک هیات بزرگ اقتصادی در زمینه های مختلف حضور دارد که می توانیم چشم انداز روابط دو جانبه را با حضور شان تقویت کنیم.

82302825-71162346

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زمینه برای سرمایه گذاری های مشترک فراهم است، گفت: همکاری های بانکی با ایران شروع شده و موانع روانی آن در حال برداشته شدن است. ظریف با اشاره به شرایط منطقه ای اظهار داشت: در زمینه های منطقه ای و بین المللی ما با اتحادیه اروپا همکاری و تبادل نظرهای خوبی داریم و جمهوری اسلواکی هم در این زمینه طرف خوبی برای رایزنی ها می تواند باشد.

وی افزود: معتقدیم اتحادیه باید نقش فعال تری در مسائل منطقه ای ایفا کند. اوضاع وخیم انسانی در سوریه و یمن ایجاب می کند همکاری ها برای ارسال کمک های بشر دوستانه تسریع شود و در این راه بر ای یافتن راه حل سیاسی آماده رایزنی نزدیکتر و بیشتر با اتحادیه اروپا هستیم. رئیس جمهوری اسلواکی نیز در این دیدار ایران را یک کشور بزرگ خواند و افزود: ایران کشوری است که از لحاظ اقتصادی در منطقه پیشتاز است.

وی افزود: بسیار مشتاق توسعه و گسترش روابط دو کشور هستیم. روابط ایران و اتحادیه اروپا در مسیر درستی قرار دارد و روز در حال توسعه و تعمیق است. کیسکا با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی افزود: این توافق نشان داد که دیپلماسی همچنان می تواند دستاوردهای بزرگ به همراه داشته باشد. وی با تاکید بر نقش مثبت ایران در منطقه خاطر نشان کرد ایران نقش ارزنده ای در ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه دارد