حیدر العبادی : داعش را غافل گیر خواهیم کرد

نخست وزیر عراق یکشنبه شب در جمع فعالان رسانه ای و تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه ‘موعد عملیات موصل نزدیک است و داعش را شگفت زده خواهیم کرد’، از دولت های ‘همسایه و برادر’ خواست در برابر نقض حاکمیت کشورش در کنار بغداد بایستند.حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این نشست، […]

نخست وزیر عراق یکشنبه شب در جمع فعالان رسانه ای و تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه ‘موعد عملیات موصل نزدیک است و داعش را شگفت زده خواهیم کرد’، از دولت های ‘همسایه و برادر’ خواست در برابر نقض حاکمیت کشورش در کنار بغداد بایستند.حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این نشست، در ارتباط با حضور ارتش ترکیه در شمال عراق و اصرار این کشور بر حضور در عملیات آزادی موصل، گفت که از ‘کشورهای همسایه و برادر’ می خواهد در شرایطی که حاکمیت ملی عراق نقض می شود، در کنار این کشور بایستند.

82269176-71095839

وی در این نشست، با بیان اینکه عراق در مرحله تاریخی جدیدی بعد از آزادی اراضی اش قرار خواهد داشت، گفت که این پیروزی ها سهم همه عراقی هاست. العبادی به اوضاع عراق در 2 سال پیش که داعش به دروازه های موصل رسیده بود، اشاره کرد و گفت آن روز ما علیه داعش درحالی می جنگیدیم که بر بغداد اشراف داشتند و امروز ما بر موصل اشراف داریم و آماده شکست دشمن هستیم و شعار ‘2016 سال آزادی’ و ‘در عراق جایی برای داعش نیست’ را محقق می کنیم. وی در خصوص چالش اخیر بغداد و آنکارا نیز گفت ما دولت ترکیه را به چالش کشیدیم تا ثابت کند که ما از آنان خواسته ایم نیروهای نظامی ارسال کنند.

العبادی همچنین با اشاره به اینکه در عملیات موصل ، تنها نیروهای عراقی در زمین نبرد حضور خواهند داشت، تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی در این عملیات حاضر نخواهد بود. نخست وزیر عراق ضمن تقدیر از رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی بخاطر مواضع یکپارچه سیاسی آنان ، در عین حال هشدار داد که داعش درصدد بهره گیری از عنصر شایعه در جنگ موصل است و نباید به آن اجازه دهیم موفق شود. براساس اعلام مقام های عراقی ، عملیات موصل به ساعت صفر خود نزدیک شده و ناظران اوضاع عراق هر لحظه در انتظار اعلام شروع عملیات آزادی موصل هستند.