حادثه آتش سوزی مجدد در پتروشیمی بوعلی ماهشهر!

آتش سوزی ضایعات مخزن قدیمی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای شهرستان بندر ماهشهر به دلیل گرمای زیاد، پس از 15 دقیقه مهار شد. به گزارش ایرنا سخنگوی ستاد بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام روز چهارشنبه در خصوص این حادثه گفت:ضایعات مخزن قدیمی پتروشیمی بوعلی سینا بر اثر گرمای زیاد دچار حریق شد. سیاوش فرجی […]

آتش سوزی ضایعات مخزن قدیمی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای شهرستان بندر ماهشهر به دلیل گرمای زیاد، پس از 15 دقیقه مهار شد. به گزارش ایرنا سخنگوی ستاد بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام روز چهارشنبه در خصوص این حادثه گفت:ضایعات مخزن قدیمی پتروشیمی بوعلی سینا بر اثر گرمای زیاد دچار حریق شد. سیاوش فرجی اظهار داشت:این آتش سوزی با کمک نیروهای آتش نشانی 15 دقیقه پس از آتش گرفتن خاموش شد.

82212237-70983486

وی افزود:هم اکنون مشکل به صورت کامل برطرف شده و جای هیگچونه نگرانی وجود ندارد. منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر نیز گفت:برخی ضایعات به جا مانده از آتش سوزی قبلی در مخزن پتروشیمی بوعلی در هنگام تخلیه و تعمیر به وسیله جرقه دچار حریق شد که با کمک نیروهای آتش نشانی این آتش سوزی مهار شد. مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی نیز در این خصوص گفت:لجن باقیمانده در کف مخزن 2001 مجتمع که ددر حادثه آتش سوزی قبلی به طور کامل خالی شده بود، به دلیل گرمای دود کرده و بلافاصله با کمک آتش نشانان مجتمع خاموش شد.

ابراهیم غلامشاهی ادامه داد:این مخزن کاملا خالی از مواد بوده و هیچگونه عملیاتی بر روی آن انجام نمی شده است. به گزارش ایرنا یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه 16 تیرماه سال جاری دچار آتش سوزی شد و پس از حدود چهار روز خاموش شد. برجی که در محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی های ایران بوده که سال 78 به وسیله ی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است. مجتمع ها و شرکت های اطراف مجتمع پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد. این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که سال 1377 تاسیس شد.