شمخانی : امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی است

دبیرشورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان با حمایت سرویس های جاسوسی منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می شود، افزود: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی است.علی شمخانی روز یکشنبه در دیدار کریم سنجاری وزیر کشور و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات […]

دبیرشورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان با حمایت سرویس های جاسوسی منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می شود، افزود: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی است.علی شمخانی روز یکشنبه در دیدار کریم سنجاری وزیر کشور و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات اقلیم کردستان بیان کرد. وی با اشاره به به تاریخچه روابط برادرانه و سازنده جمهوری اسلامی ایران و گروه های کردی در عراق اظهار داشت: روند پشتیبانی و حمایت ایران از اقلیم کردستان در چارچوب راهبردهای دولت مرکزی عراق مسیری غیرقابل تغییر بوده که همواره، بویژه در شرایط سخت و بحرانی متوقف نشده است.

82187960-70937558

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از نقش سازنده مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان در ایجاد و توسعه روابط میان ایران و اقلیم کردستان از وی به عنوان سیاستمداری هوشمند و مبارزی خستگی ناپذیر یاد کرد. شمخانی اتخاذ مواضع مشترک و مبتنی بر اتحاد و انسجام میان گروه های مختلف کردی در چارچوب عراق متحد را ضامن تقویت ساختار سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان عنوان کرد و افزود: تجربیات سال های اخیر و ظهور و ایفای نقش تروریسم تکفیری به عنوان تهدید مشترک همه اقوام و ادیان در عراق نشان داد که امنیت پایدار در این کشور صرفا با تقویت عراق یکپارچه و متحد قابل تامین است.

وی با اظهار نگرانی در خصوص افزایش برخی تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان که با حمایت و پشتیبانی سرویس های جاسوسی منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می شود، افزود: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی بوده و نیروهای نظامی و امنیتی کشور با هر گونه تحرکی که تهدید کننده مرزهای کشور باشد بشدت برخورد خواهند کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی بحران امنیتی جاری در عراق را مانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی به عنوان مهمترین نیاز مردم مظلوم این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاء شرایط امنیتی در اقلیم کردستان و همکاری مشترک برای حراست از آرامش در مناطق مرزی امکان توسعه همکاری های اقتصادی مشترک را فراهم خواهد کرد.

شمخانی گفت: بدخواهان و دشمنان عراق با پشتیبانی آشکار و پنهان از جریان تروریسم تلاش می کنند ضمن درگیر کردن منابع مالی و انسانی عراق درمبارزه با تروریسم، امکان بازیابی نقش سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور به عنوان قدرتی منطقه ای را محدود کنند. وی موفقیت های چشمگیر دولت و مردم عراق در سرکوب جریان تروریسم را نشان روشنی از ظرفیت های کم نظیر این کشور در مقابله با تهدیدهای عظیم امنیتی دانست و افزود: بهره گیری هوشمندانه از ساختارهای سیاسی و قانونی به منظور غلبه بر چالش های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تنها مسیر حفظ و تقویت عراق متحد و یکپارچه است.