رژیم آل خلیفه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به تاخیر انداخت

دادگاه جنایی بحرین صبح امروز چهارشنبه اولین جلسه دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را برگزار و ادامه رسیدگی به آن را به 14 آگوست (24 مرداد) موکول کرد. به گزارش منابع خبری عربی ٬ دادگاه جنایی بحرین با تشکیل جلسه ای در غیاب شیخ عیسی قاسم به ریاست علی خلیفه الظهرانی ٬رسیدگی […]

دادگاه جنایی بحرین صبح امروز چهارشنبه اولین جلسه دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را برگزار و ادامه رسیدگی به آن را به 14 آگوست (24 مرداد) موکول کرد. به گزارش منابع خبری عربی ٬ دادگاه جنایی بحرین با تشکیل جلسه ای در غیاب شیخ عیسی قاسم به ریاست علی خلیفه الظهرانی ٬رسیدگی به اتهام های وارد شده به شیخ قاسم را به 14 آگوست (24 مرداد) موکول کرد.

82166503-70896784

احمد الدوسری دادستان بحرین ادعا کرد که شیخ قاسم متهم به جمع آوری اموال بدون مجوز وپولشویی غیر قانونی است. این در حالی است که عبدالله الشملاوی حقوقدان ووکیل دادگستری اتهام های وارده به عالم دینی آیت الله شیخ عیسی قاسم را منافی ماده 22 قانون اساسی ذکر کرد. مردم خشمگین بحرین با اعتراض به محاکمه شیخ قاسم ٬از شب گذشته به خیابان ها آمده و علیه اقدامات ظالمانه آل خلیفه شعار سر دادند.

تجار بحرین شب گذشته در اعتراض به محاکمه شیخ قاسم با بستن فروشگاه های خود در منامه واطراف آن ٬در خیابان ها تجمع کرده و تظاهرات کردند. اهالی شهر منامه با خاموش کردن چراغ های خانه ها٬ به پشت بام ها رفته و در اعتراض به محاکمه شیخ قاسم فریاد سر دادند. شاهدان عینی گفتند: شمار زیادی از نیروهای نظامی و امنیتی با استقرار در اطراف منطقه الدراز وانجام تدابیر شدید امنیتی ٬ هزاران تحصن کننده در برابر خانه شیخ قاسم را که خواستار لغو سلب تابعیت ایشان هستند ٬تحت نظر گرفتند. رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی،

تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد. سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در 31 خرداد ماه امسال که مغایر با ابتدایی ترین مبانی حقوق بشر در قوانین بین الملل است، موجب افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شد و تظاهرکنندگان از ماه گذشته تاکنون با تجمع در برابر منزل او٬ لغو این حکم را خواستار شدند. این اقدام رژیم بحرین، اعتراض مردم در کشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است. دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین اخیرا حکم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» بزرگ ترین جمعیت مخالف این کشور را صادر کرد. براساس این حکم، اموال و دارایی های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد. دادگاه بحرین پیش تر فعالیت این جمعیت را به تعلیق در آورده بود.