ظریف: تاکید بر همبستگی گروه های سیاسی و قومی عراق/ حکیم:تروریست ها در آستانه اضمحلال

وزیر امور خارجه بر همبستگی هرچه بیشتر گروه های مختلف سیاسی و قومی در عراق تاکید کرد و گفت: امیدوارم با یاری خداوند و همت دولت و ملت عراق به زودی کار تروریست های تکفیری یکسره شود.محمد جواد ظریف صبح یکشنبه در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ابراز خشنودی […]

وزیر امور خارجه بر همبستگی هرچه بیشتر گروه های مختلف سیاسی و قومی در عراق تاکید کرد و گفت: امیدوارم با یاری خداوند و همت دولت و ملت عراق به زودی کار تروریست های تکفیری یکسره شود.محمد جواد ظریف صبح یکشنبه در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ابراز خشنودی از پیروزی های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریست ها، به حوادث تروریستی اخیر در آن کشور اشاره و بار دیگر با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد.

82142938-70853001

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند و همت دولت و ملت عراق بزودی کار تروریست های تکفیری در عراق یکسره شود. ظریف همبستگی هر چه بیشتر گروه های مختلف سیاسی و قومی در عراق و نیز کشورهای منطقه در شکست دادن نهایی تروریست ها را ضروری خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا نابودی کامل تروریست ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

**حکیم: تروریست ها در آستانه اضمحلال

در این دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز ضمن ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی در عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. حکیم افزود: عراق در حال حاضردر شرایطی استثنایی است و در پیروزی های اخیر علیه تروریست ها، وحدت و انسجام همه نیروهای عراقی بویژه نیروهای مردمی بسیار سرنوشت ساز بود. وی با اشاره به اینکه تروریست ها در عراق در آستانه اضمحلال کامل قرار دارند، افزود: تروریست ها و حامیان آنها بسیار نا امیدند و کم کم به این نتیجه رسیده اند که شرایط دیگر به نفع آنها نیست. رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه باید مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه و از طریق گفت و گو حل و فصل شود، تاکید کرد: دوره استفاده ابزاری از گروه های تروریستی به سر آمده است.