وزیر خارجه عراق: سلیمانی هم مانند آمریکایی ها مشاور نظامی است/ از کسی نمی ترسیم

وزیر امور خارجه عراق برای چندمین بار در هفته گذشته در خصوص حضور سردار «قاسم سلیمانی» در خاک این کشور گفت: سردار سلیمانی تنها یک مشاور نظامی، مانند مشاورانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکاست و بغداد به این خاطر نه شرمنده کسی است و نه از کسی هراسی دارد. «ابراهیم جعفری» که در سفر […]

وزیر امور خارجه عراق برای چندمین بار در هفته گذشته در خصوص حضور سردار «قاسم سلیمانی» در خاک این کشور گفت: سردار سلیمانی تنها یک مشاور نظامی، مانند مشاورانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکاست و بغداد به این خاطر نه شرمنده کسی است و نه از کسی هراسی دارد.

82107421-70786747

«ابراهیم جعفری» که در سفر بیروت به سر می برد، در دیدار با «تمام سلام» نخست وزیر لبنان تاکید کرد که دولت عراق از سال 2014میلادی (هنگام یورش گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال بخش های از خاک این کشور) به مشاوران نظامی از کشورهای مختلف مانند کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی اجازه حضور در عراق برای کمک به نیروهای نظامی این کشور داده است و مشاوران نظامی ایران هم در همین چارچوب در عراق به سر می برند. جعفری با بیان اعتقادش مبنی بر اتکا به نیروهای داخلی در جنگ علیه تروریسم، تاکید کرد که در خصوص حضور مشاوران خارجی در عراق از جمله مشاوران ایرانی، شرمنده کسی نیستیم و از هیچ کس هراسی نداریم و اگر کسی از این موضوع خوشش نمی آید، این مشکل خودشان است.

وی که از اوایل هفته گذشته یک سفر دوره ای به کشورهای عرب منطقه را از مصر آغاز کرده، در چند پایتخت عربی از حضور مشاوران ایرانی در جنگ عراقی ها علیه گروه تکفیری داعش دفاع کرده است. جعفری به همراه «عبداللطیف الهمیم» رئیس اوقاف اهل سنت، به دنبال فشارهای تبلیغاتی سنگین برخی دولت های عرب منطقه و رسانه های وابسته به آنان با هدف توقف عملیات فلوجه، با نامه هایی از سوی حیدرالعبادی راهی پایتخت های عربی شده است. دولت های سعودی و قطر تاکنون تلاش زیادی کرده اند تا به هر شکل از نابودی داعش در فلوجه و آزادی این شهر جلوگیری کنند و برای این منظور به بهانه هایی مانند نقض حقوق غیرنظامیان و حضور مشاوران ایرانی در فلوجه دست یازیده اند.