عادل الشجاع : توافق در یمن حاصل شده و جنگ به تدریج پایان می یابد

عادل الشجاع از رهبران حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن ضمن بعید دانستن شکست گفت وگوهای یمن احتمال داد، جنگ به تدریج پایان می یابد، زیرا توافق برای پایان دادن به آن حاصل شده است. به گزارش روزنامه کویتی السیاسه عادل الشجاع افزود: گفت وگو های یمن در کویت […]

عادل الشجاع از رهبران حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن ضمن بعید دانستن شکست گفت وگوهای یمن احتمال داد، جنگ به تدریج پایان می یابد، زیرا توافق برای پایان دادن به آن حاصل شده است.

82079924-70734755

به گزارش روزنامه کویتی السیاسه عادل الشجاع افزود: گفت وگو های یمن در کویت تا پس از ماه رمضان ادامه می یابد. وی تاکید کرد کمیته های سه گانه که به تازگی میان دو هیات گفت وگو کننده تشکیل شده به تنهایی نمی تواند به راه حل دست یابد، زیرا این کمیته ها متشکل از دو هیات اصلی است و دو طرف هنوز در این خصوص به توافق نرسیدند. الشجاع تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه نیروهای سیاسی فعال را تنها راه حل بحران یمن دانست.

وی مشارکت کنگره ملی، انصارالله، حزب اصلاح، جنبش جنوبی و استقلال طلب ها را در دولت وحدت ملی ضروری دانست. الشجاع به فشارهای زیاد دولت آمریکا بر نیروهای سیاسی یمن به ویژه حزب کنگره ملی و انصارالله از ترس ایجاد نا امنی در عربستان و حمله های آتی به آن اشاره کرد. وی افزود: آمریکایی ها از نیروهای سیاسی گفت وگو کننده در کویت می خواهند درباره یک موضوع معین هرچه باشد به توافق برسند در واقع آنها می خواهند یمن به یک دولت فدرال دارای سه اقلیم شمالی، جنوبی و میانه شامل استان های تعز و اب به عنوان منطقه حائل میان شمال و جنوب تبدیل شود.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند. بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.