ظریف: مدعیان، واقعیات را نمی بینند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: کسانی که ادعا می کنند برجام بی تأثیر بوده است و وضع برای فعالان اقتصادی نامناسب تر شده، واقعیت ها و شرایط کشور را به درستی نمی بینند. وی در بدو ورود به وین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه رایزنی ها برای رفع موانع اجرای […]

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: کسانی که ادعا می کنند برجام بی تأثیر بوده است و وضع برای فعالان اقتصادی نامناسب تر شده، واقعیت ها و شرایط کشور را به درستی نمی بینند.

82077338-70729813

وی در بدو ورود به وین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه رایزنی ها برای رفع موانع اجرای برجام تا چه اندازه مؤثر بوده و این که عده ای اعتقاد دارند برجام نه تنها هیچ منفعت قابل توجهی نداشته، بلکه حدود سه سال فعالان اقتصادی را معطل و رکود را تعمیق کرده است، گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، رکود کاهش پیدا کرده و ما در مسیر رشد هستیم و انشاالله در سال 95 با رشد قابل توجه و تورم کمتر، سال را به پایان خواهیم داد. ظریف افزود: در اثبات اینکه برجام آثار بسیار زیادی داشته می توان به فروش نفت مان که ظرف 3 ماه دو برابر شده، اشاره کرد که همین دلیل محکمی است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در ایران میلیاردها دلار بوده و پروژه های زیادی توافق شده است. البته ما اعتقاد داریم ایالات متحده به اندازه ای که باید راه ها را باز می کرده و به بانک ها برای حضور در ایران اطمینان می داده، اقدام نکرده است و ما هم این کار را پیگیری می کنیم. وزیر امور خارجه با اشاره به اجلاس ویژه سفرای ایران در کشورهایی که با ایران روابط تجاری و اقتصادی بیشتری دارند، خاطر نشان کرد: در این اجلاس راهکار های جدی برای ایجاد فشار کاری برای اجرای برجام را بررسی کردیم. ظریف گفت: در این سفر هم در ملاقات های حاشیه کنفرانس نشست سوریه، چه با وزیر خارجه آمریکا و چه با دیگر وزیران خواهم داشت و موضوع ضرورت رعایت تعهدات آمریکا در موضع برجام را پیگیری خواهم کرد.