رییس جمهوری: ایران از گسترش همكاری با اتحادیه اروپا استقبال می‌كند

رییس جمهوری اسلامی ایران با استقبال از گسترش و تعمیق همكاری های تهران و اتحادیه اروپا گفت: یكی از حوزه‌های همكاری ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی و هماهنگی برای حفظ ثبات و امنیت منطقه است.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یكشنبه در دیدار خانم’مارینا كالجوراند’ وزیر خارجه استونی، افزود: توسعه همكاری‌های همه جانبه اتحادیه اروپا […]

رییس جمهوری اسلامی ایران با استقبال از گسترش و تعمیق همكاری های تهران و اتحادیه اروپا گفت: یكی از حوزه‌های همكاری ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی و هماهنگی برای حفظ ثبات و امنیت منطقه است.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یكشنبه در دیدار خانم’مارینا كالجوراند’ وزیر خارجه استونی، افزود: توسعه همكاری‌های همه جانبه اتحادیه اروپا و ایران در حل و فصل مسایل پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از نقش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

82028796-70639897

رییس جمهوری به حدود یك قرن روابط دوستانه میان دو كشور اشاره كرد و اظهار داشت: ایران و استونی از امكانات گسترده‌ای برای توسعه و تعمیق همكاری‌های مشترك برخوردارند كه باید با بهره گیری مناسب از این امكانات، درهای جدیدی را برای توسعه روابط در حوزه‌های مورد علاقه گشود. روحانی به ضرورت تقویت همكاری‌های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی میان تهران – تالین اشاره كرد و گفت: با تبادل دانشجو و استاد و فراهم كردن بستر تحقیقات مشترك، باید در مسیر تقویت همكاری‌های فرهنگی نیز گام برداشت. رییس جمهوری در ادامه به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با آن پرداخت و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران نگران بی ثباتی در برخی كشورها از شمال آفریقا تا شماری از كشورهای خاورمیانه و منطقه است. روحانی گفت: عمده این كشورها با اقدامات بی ثبات كننده تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی مواجه اند و تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در این كشورها می‌تواند به ثبات منطقه و كل جهان كمك ‌كند؛ چرا كه تجربه نشان داده اگر با گروه‌های تروریستی به طور جدی مبارزه نشود، این معضل می‌تواند به دیگر مناطق از جمله اروپا نیز سرایت كند.

رییس جمهوری با اشاره به پذیرایی ایران از میلیون‌ها آواره و پناهجو و همچنین كمك به دولت‌ها و ملتهای منطقه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تصریح كرد: یكی از حوزه‌های همكاری ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی و هماهنگی برای حفظ ثبات و امنیت منطقه است و امیدواریم با تقویت این رایزنی‌ها، شاهد همكاریهای مفید، سازنده و موثر در مسیر تقویت صلح در منطقه باشیم. **وزیر خارجه استونی: متعهد به توسعه روابط با ایران هستیم وزیر خارجه استونی نیز در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از بازیگران و نقش‌آفرینان مهم منطقه‌ای و جهانی نام برد و تصریح كرد: استونی خواهان گسترش همكاری‌ها با تهران در همه حوزه‌های مورد علاقه است. خانم «مارینا كالجوراند» با اشاره به حضور نمایندگان شركت‌های بزرگ تجاری كشورش در قالب هیات همراه، گفت: پنجره فرصت‌های تازه برای گسترش همكاری‌های تهران – تالین گشوده شده و تعمیق این همكاری‌ها بی‌تردید به نفع دو ملت و دو دولت خواهد بود.

وزیر خارجه استونی با ابلاغ سلام رییس ‌جمهوری كشورش به دكتر روحانی افزود: ما متعهد به گسترش روابط میان دو كشور هستیم و همه امكانات خود را در این مسیر، بسیج خواهیم كرد.