پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در استان های درعا، حمص و لاذقیه

ارتش سوریه امروز (سه شنبه) از پیشروی به سوی شهر راهبردی شیخ مسکین در استان درعا و آزادی برخی مناطق در استان های حمص و لاذقیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش سوریه امروز اعلام کرد که ‘گردان 82’ یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی خود در شمال شهر شیخ مسکن را که […]

ارتش سوریه امروز (سه شنبه) از پیشروی به سوی شهر راهبردی شیخ مسکین در استان درعا و آزادی برخی مناطق در استان های حمص و لاذقیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش سوریه امروز اعلام کرد که ‘گردان 82’ یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی خود در شمال شهر شیخ مسکن را که در اشغال گروه های تروریستی قرار داشت، آزاد کرده است. حمله های ارتش سوریه به سوی شهر شیخ مسکین بخشی از نخستین عملیات مهم در جنوب این کشور از زمان آغاز حمله های هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه (30 سپتامبر مصادف با 8 مهرماه) است.

81899019-70409989

تلویزیون دولتی سوریه همچین اعلام کرد که ارتش منطقه تل الهش در شمال شرقی شیخ مسکین و مشرف بر بخش غربی درعا که در اشغال تروریست ها قرار دارد، را تحت کنترل خود درآورده است. بر اساس اعلام گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، پیشروی های زمینی ارتش سوریه در سایه حمایت حمله جت های روسیه به مواضع تروریست ها صورت گرفته است. به نوشته رویترز، شهر شیخ مسکین در قلب درعا که مهم ترین هدف ارتش برای آزادسازی در جنوب سوریه است در راستای یکی از مسیرهای ارتباطی مهم دمشق به شهر درعا در نزدیک مرز اردن قرار دارد و بازپس گیری آن تسلط ارتش سوریه را بر خط دفاعی جنوب دمشق تقویت خواهد کرد.

گروه های تروریستی و معارض بخش های وسیعی از این منطقه را که هم مرز با فلسطین اشغالی است در تصرف خود دارند، اما از ماه ژوئن (خرداد/تیر) که حمله آن ها برای اشغال بخش تحت کنترل دولت سوریه در شهر درعا به شکست انجامید، این گروه ها بیشتر در موضع دفاعی قرار دارند تا حمله. ارتش سوریه همچنین اعلام کرد که شهر مهین در کیلومتر 20 بزرگراه مواصلاتی شمال دمشق به حمص، حماه و حلب را که ماه گذشته به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد، آزاد کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز امروز گزارش داد که ارتش با همکاری نیروهای مردمی، روستاهای حدث و حوارین و تعدادی ازمواضع گروه های تروریستی را در این منطقه به کنترل خود در آوردند.

یک مقام آگاه در ارتش سوریه با اعلام این خبر افزود، ارتش هم اکنون در حال پیشروی به سمت شهر قریتین در حومه جنوب شرقی حمص است. همچنین ارتش سوریه در محور لاذقیه به شدت با گروه های تروریستی درگیر است و خبرها از آزادسازی روستای برج القصب و منطقه عملیاتی 1044 در حومه شمالی لاذقیه و نیز کشته شدن دستکم 10 نفر از عناصر تروریستی حکایت دارد. در ماه های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه پیشروی های گسترده ای در حومه لاذقیه، حلب، درعا و حما داشته اند و تا کنون مناطق وسیعی را در این بخش ها از عناصر گروه های تروریستی پاکسازی کرده اند. بحران سوریه که با تهاجم گسترده گروه های تروریستی برای سرنگون کردن دولت این کشور آغاز شد، پنجمین سال خود را پشت سرمی گذارد.