اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی 1948 در حمایت «جنبش اسلامی»

اراضی اشغالی 1948 امروز (پنجشنبه) شاهد اعتصاب سراسری ساکنان آن در اعتراض به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت جنبش اسلامی فلسطین به رهبری شیخ رائد صلاح است. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمد برکه رییس کمیته پیگیری عربی در اراضی اشغالی 48، گفت: تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت […]

اراضی اشغالی 1948 امروز (پنجشنبه) شاهد اعتصاب سراسری ساکنان آن در اعتراض به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت جنبش اسلامی فلسطین به رهبری شیخ رائد صلاح است. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمد برکه رییس کمیته پیگیری عربی در اراضی اشغالی 48، گفت: تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت جنبش اسلامی فلسطین صرفا به دلایل سیاسی صورت گرفته است.

81845081-70313780

در همین راستا روز گذشته نیز صدها نفر از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه با دعوت جنبش جهاد اسلامی در حمایت از جنبش اسلامی فلسطین و رهبر آن شیخ رائد صلاح تجمع کردند. خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی در واکنش به ممنوع کردن فعالیت جنبش اسلامی گفت: این تصمیم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مردود، غیر قابل قبول و مجازات دسته جمعی فلسطینیان است.

وی افزود: جنبش اسلامی از هویت فلسطینیان دفاع و با طرح های شوم دشمن صهیونیستی مقابله می کند. اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس نیز حکم صادره علیه جنبش اسلامی را محکوم کرد و گفت: هدف از این حکم، اجرای هرچه سریع تر طرح های شوم دشمن صیهونیستی در مسجد مبارک الاقصی است. از سوی دیگر 6 جوان فلسطینی ساکن شهر نابلس و اردوگاه الدهیشه در جنوب بیت لحم واقع در کرانه باختری، در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

یک منبع امنیتی فلسطینی گفت: شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به اردوگاه الدهیشه و تعدادی از منازل شهروندان یورش بردند که این اقدام منجر به درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست و زخمی شدن 4 فلسطینی با گلوله های جنگی شد. همچنین بامداد امروز دو جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در روستای تل القریبه شهر نابلس زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست تاکنون دو جوان به نام های محمد نضال ابو عکر و صالح محمد صالح الجعیدی را بازداشت کردند. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته با ممنوع اعلام کردن فعالیت جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی 1948، تهدید کرد که اعضا و افراد وابسته به این گروه را زندانی خواهد کرد.

طبق مصوبه این نهاد رژیم صهیونیستی، هر گروه و یا شخص منتسب به جنبش اسلامی و هر کسی که به این جنبش خدمات ارائه بدهد یا با آن همکاری کند، قانون را نقض کرده است و مجازات زندان در انتظار او خواهد بود. سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است. وزارت بهداشت فلسطین در آخرین گزارش خود شمار شهدای انتفاضه قدس را 89 شهید از جمله 18 کودک و4 زن اعلام کرد