تازه‌ترین خبرها از پاریس ؛ 5 مظنون بازداشت شدند

نیروهای ویژه پلیس فرانسه از بامداد امروز (چهارشنبه) عملیاتی را برای بازداشت یکی از مظنونان در حومه شمالی پاریس آغاز کرده‌اند و احتمال می‌رود که این فرد در پشت حملات، بمبگذاری و تیراندازی‌های اخیر پاریس باشد که جان دست‌کم 129 تن را گرفت. شبکه‌های تلویزیونی فرانسوی «بی‌اف‌ام» و «ای تله» اوایل صبح امروز تصاویری ویدیویی […]

نیروهای ویژه پلیس فرانسه از بامداد امروز (چهارشنبه) عملیاتی را برای بازداشت یکی از مظنونان در حومه شمالی پاریس آغاز کرده‌اند و احتمال می‌رود که این فرد در پشت حملات، بمبگذاری و تیراندازی‌های اخیر پاریس باشد که جان دست‌کم 129 تن را گرفت. شبکه‌های تلویزیونی فرانسوی «بی‌اف‌ام» و «ای تله» اوایل صبح امروز تصاویری ویدیویی از تیراندازی در منطقه «سن دنی» در شمال پاریس منتشر کردند و به نقل از شاهدان گزارش دادند که صدای تیراندازی از ساعت چهار و سی دقیقه بامداد به گوش می‌رسد. رسانه‌های فرانسوی همچنین از شنیده شدن صدای چندین انفجار خبر دادند. اسکای نیوز گزارش داد که پلیس ساختمان محل حضور مظنونان را محاصره کرده است.

677

براساس گزارش‌ها، یک زن که کمربند انفجاری داشته، خودش را منفجر کرده است. تاکنون دو تن از مظنونان در جریان این حمله پلیس فرانسه در سن دنی کشته و همچنین چهار تن از نیروهای امنیتی فرانسه زخمی شده‌اند. همچنین یک تن دیگرکشته شده است که هنوز هویت وی مشخص نیست. به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این حمله برای بازداشت «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر حملات سیزدهم نوامبر پاریس انجام می‌شود که گفته می‌شود در سن دنی مخفی شده است. پیشتر گفته شده بود که وی در سوریه حضور دارد. در جریان حملات امروز همچنین پنج تن بازداشت شدند و با ورود یگان‌های ویژه به منطقه تلاش برای بازداشت سایر مظنونان ادامه دارد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 50 سرباز ارتش فرانسه در منطقه سن دنی مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان‌های فرانسه پنج تن از مجموع هفت مهاجم حملات جمعه گذشته پاریس را شناسایی کرده‌اند که چهار تن از آنان فرانسوی و یک تن دیگر ماه گذشته در میان پناهجویان در یونان انگشت‌نگاری شده بود. آنها معتقدند که دو مهاجم دیگر که در حملات دست داشتند، متواری هستند. به گفته بازرسان، توطئه پاریس در سوریه طرح‌ریزی و در بلژیک سازماندهی شده بود. براساس گزارش گاردین، صالح عبدالسلام، یکی از مظنونان تحت پیگرد و یک مظنون دیگر در آپارتمانی در منطقه سن دنی سنگر گرفته‌اند. براساس اعلام پلیس ملی فرانسه، این عملیات همچنان ادامه دارد و وزارت دادگستری فرانسه نیز گفته است که عملیات در آستانه پایان یافتن است. طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، شش مظنون در آپارتمان هستند. براساس گزارش اسکای نیوز، نیروهای ویژه از این منطقه خارج شدند.

روزنامه گاردین با اعلام اینکه حدود یک‌ساعت است صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد، گزارش داد که عملیات ضد تروریستی در شمال پاریس اندکی آرام گرفته و گزارشاتی منتشر شده مبنی بر اینکه مظنونان یا کشته و یا بازداشت شده‌اند. همچنین سایت اینترنتی النشره گزارش داد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز نشست فوق‌العاده‌ای را در کاخ الیزه با حضور مانوئل والس، نخست‌وزیر و برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه برگزار می‌کند. در همین حال دادستانی پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، خانواده و بستگان بازداشت‌شده دو مظنون دیگر به نام‌های «عمر اسماعیل مصطفایی» و «سامی امیمور» که از عاملان انفجار انتحاری سالن کنسرت باتاکلان پاریس در تاریخ سیزدهم نوامبر بودند، بدون هیچگونه اتهامی آزاد شدند. شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام فرانسه در گزارشی تازه اعلام کرد که با صاحب‌خانه این مظنونان گفت‌وگو کرده است. وی گفته که به پیشنهاد فردی، خانه‌اش را برای چند روز به دو دوست بلژیکی اجاره داده است.