ظریف – کری ؛مذاکره در پنجمین روز از وقت اضافه

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و امریکا صبح یکشنبه در پنجمین روز از وقت اضافه یا تمدید شده مذاکره را از سر گرفتند.معاونان وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی هم تا بامداد یکشنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای پاک کردن متن […]

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و امریکا صبح یکشنبه در پنجمین روز از وقت اضافه یا تمدید شده مذاکره را از سر گرفتند.معاونان وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی هم تا بامداد یکشنبه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای پاک کردن متن توافق و ضمائم از پرانتز ها مذاکره داشتند.بحث همزمانی یا اقدامات متناظر از جمله موضوعاتی است که اختلاف بر سر آن کماکان به قوت خود باقی است.

81671480-70014931

عراقچی شنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی از مشکلی سخن گفت که تاکنون حل نشده است. او گفت: باید به فرمولی دست یابیم که قبل از اینکه به انجام کارهای خود اقدام کنیم، تحریم ها لغو شود. البته طرف مقابل نیز انتظار دارد آماده سازی ما انجام شود و بعد تحریم ها را لغو کنند. این یکی از موضوعات مهمی است که هنوز گفت وگو درباره آن جریان دارد.عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران خاطرنشان کرد: در روز توافق تمامی تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت یکجا لغو و متوقف می شود و همزمان نیز اقدامات ما انجام می گیرد که البته همزمانی اقدامات ما و آنها مشکلی است که باید به گونه ای رفع شود.(منبع : ایرنا)