سید حسن نصرالله خطاب به رژیم صهیونیستی: از جنگ با شما هراسی نداریم

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: تمام شد آن زمانی که اسرائیل خانه‌های ما را تخریب می‌کرد و خانه‌های خودشان باقی می‌ماند. سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (جمعه) در آغاز سخنرانی خود به مسلمانان میلاد حضرت صاحب الزمان عج را را تبریک گفت.وی خاطرنشان کرد، چند روز قبل، رژیم صهیونیستی مانوری […]

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: تمام شد آن زمانی که اسرائیل خانه‌های ما را تخریب می‌کرد و خانه‌های خودشان باقی می‌ماند. سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (جمعه) در آغاز سخنرانی خود به مسلمانان میلاد حضرت صاحب الزمان عج را را تبریک گفت.وی خاطرنشان کرد، چند روز قبل، رژیم صهیونیستی مانوری را در جبهه داخلی برگزار کرد که نام آن “نقطه تحول 8” بود. جبهه داخلی همواره از جنگ‌ها دور بود، اما در جنگ ژوئیه جنگ در داخل خاک دشمن صورت گرفت. به خاطر این مانور، تعدادی از مسئولان اسرائیلی بیرون آمدند و تهدیدهایی را علیه لبنان مبنی بر منفجر کردن و آواره کردن مطرح ساختند، اول این که این بخشی از جنگ روانی است که ما به آن عادت کرده‌ایم، جنگ روانی بخشی از سلاح دشمن برای به شکست کشاندن ملت‌های عربی بوده است، این رژیم تا به این لحظه که تشکیل شده است، بر پایه کشتارهای دسته جمعی و قتل‌ها ایجاد شده است و لبنانی‌ها و ملت‌های منطقه به یاد می‌آوردند که دشمنی به نام اسرائیل است که این ماهیت خصمانه‌ی آن است و از طریق سخنان این ماهیت خود را نشان می‌دهد.

1433516121930_lvl220150605052014

سید حسن نصر الله خاطرنشان کرد: برای شما مشخص شد که شما ارتشی هستید که شکست خورد و به همین دلیل دست به این مانور زدید و این مانور اذعان کاملی به این امر است که مقاومت قدرت‌هایی دارد که به تمامی این مناطقی که در آن رزمایش‌ها برگزار می‌شود، کشیده می‌شود.وی در ادامه گفت: تمام شد آن زمانی که اسرائیل خانه‌های ما را تخریب می‌کرد و خانه‌های خودشان باقی می‌ماند، این مساله در سال 2006 پایان یافت و آنچه که رخ می‌دهد، بزرگ‌تر از رخدادهای 2006 خواهد بود و من به صورت آشکارا به اسرائیل می‌گویم که اگر جنگ آتی بر لبنان تحمیل شود، مقاومت تهدید به آواره شدن میلیون‌ها اسرائیلی می‌کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این مساله‌ای شفاف و قطعی است و رهبران و مردم اسرائیل این مساله را می‌دانند و این تهدیدها چیزی را نه به جلو و نه به عقب نخواهد انداخت، نه از جنگ با شما و نه از تهدیدهای شما هراسی نداریم، اگر فکر می‌کنید که ما به نبرد در القلمون مشغول هستیم، باید بگویم که این مساله چیزی را تغییر نخواهد داد و آنها باید بترسند و من به مردم لبنان می‌گویم که از این تهدیدها نترسید.دبیرکل حزب الله لبنان در مورد عرسال و القلمون نیز عنوان داشت: ظرف چند هفته اخیر،‌ پرونده‌ای به قوت در لبنان مطرح شد که نام این پرونده منطقه عرسال و بلندی‌های عرسال و اشغال این منطقه از سوی تروریست‌ها بود.

وی افزود: ما در مورد مساله این منطقه به صورت شفاف عمل کردیم،‌ من تاکید می‌کنم که ما فکر نکردیم و برنامه‌ ریزی نکردیم و کسی از ما نگفت که می‌خواهیم وارد منطقه عرسال شویم، بلکه همیشه می‌گوییم که این منطقه اشغال شده است و مسئولیت آزادسازی آن بر عهده دولت و ارتش لبنان قرار دارد.وی افزود: ما تمام ویژگی‌های موجود در این منطقه را می‌شناسیم، در مورد مساله بلند‌ی‌های عرسال ما بسیار شفاف بودیم و در مقابل نمونه‌ای از نفاق سیاسی و گمراه‌سازی سیاسی و سیاسی کاری خبیثانه ایستادیم، افرادی بودند که نبردی را ایجاد کردند که نام آن منطقه عرسال بود و خارج شدند تا از آن دفاع کنند، آنها گمان می‌کردند که حزب الله می‌خواهد وارد منطقه عرسال شود و این درست نیست و یک نفاق است.دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما تصمیم نداریم وارد منطقه عرسال شویم و این مساله بر عهده ارتش و دولت قرار دارد و من از تمام کسانی که از این مساله برای ایجاد ارتش‌های طائفه‌ای استفاده می‌کنند، می‌خواهم تا دست از این اقدام بردارند.

وی افزود: مساله در مورد منطقه عرسال از مناقشه سیاسی خارج شده است و به عهده فرمانده ارتش لبنان قرار گرفته است و لبنانی‌ها خواهان ارتشی هستند که این مسئولیت ملی و بزرگ و بسیار مهم را بر عهده بگیرد.سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که باعث تعجیل امور در القلمون شد، حمله افراد مسلح به مراکز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بود، این تجاوز مستقیم میدانی بود که باعث تعجیل در نبرد القلمون شد و این چیزی است که تقریبا در بلندی‌های عرسال رخ داد، ما مهاجم نیستیم بلکه به دنبال آزادسازی بوده و ما نیروهای مقاومت هستیم.وی گفت: آنچه که باعث تعجیل در نبرد در بلندی‌های عرسال شد، حمله جبهه النصره به بلندی‌های یونین بود و این نبرد ادامه دارد و پا برجا است و ما توافق کردیم که این نبرد خود بیانگر خود باشد. ده‌ها کیلومتر از اراضی اشغال شده با تلاش نیروهای مقاومت آزاد شدند. همچنین پیشروی‌های گسترده و مهمی در بلندی‌های فلیطا حاصل شده است که باعث شد دستاوردهای روزهای اخیر عملا و بدون مناقشه به دست نیروهای مقاومت حاصل شود و مقاومت در حال حاضر چه در بلندی‌های القلمون یا در بلندی‌های عرسال دست بالاتر را داشته باشد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما گفتیم که اگر دولت از مسئولیت خود شانه خالی کند، مردم بلعبک الهرمل مسئولیت خود را رها نخواهند کرد و عشایر عملا آمادگی خود را برای ایستادگی و جانفشانی اعلام کرده‌اند. ما در این مرحله به همبستگی و حمایت نیاز داریم، ما نیازی به نیرو نداریم، چرا که ما به قدر کافی نیرو جهت رسیدن به هدف خود داریم، آنچه که نیاز داریم، همبستگی است.وی عنوان داشت: نبرد بلندی‌های عرسال ماموریت ارتش لبنان را تسهیل خواهد بخشید و بارهای ارتش را کمتر خواهد کرد. نبرد بلندی‌های عرسال آغاز شده است و ما به زمانی معین پایبند نیستیم و می‌خواهیم با کمترین تلفات انسانی ممکن به هدف خود برسیم و عجله‌ای نداریم.

دولت لبنان منتظر تغییرات در منطقه نباشد

وی در خصوص دولت لبنان نیز گفت: امیدوار هستم که مسئولان و دولت مسائل را جدی بگیرند و هرکس که منتظر تغییرات در یمن یا در عراق یا در منطقه است، دچار توهم شده است و بر روی سرابی حساب باز کرده است و وقت خود را تلف می‌کند.دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص داعش نیز گفت: عجیب است که از بیش از تقریبا یک سال که داعش ایجاد شده است،‌ این مناقشه مطرح شده است که داعش ساخته دست کیست و از آنجا که ما در زمان گمراه سازی رسانه‌ای و سیاسی بسیار بزرگی قرار داریم، باید بگوییم زمانی که دو انفجار در عربستان رخ داد، رسانه‌ها این اتهام را مطرح کردند که ایران در پشت داعش قرار دارد، آیا منطقی است که جمهوری اسلامی ایران که به اشاعه تشیع و امور مربوط به شیعه متهم است،‌ در پشت داعش قرار دارد؟