رهبر انصارالله یمن : منصور هادی نوکر عربستان و آمریکاست / ریاض از القاعده حمایت می‌کند

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تلویزیونی منصور هادی را نوکر آمریکا و عربستان خواند و ریاض را متهم کرد که به طور مستقیم از القاعده حمایت می‌کند تا امنیت و ثبات در یمن را از بین ببرد.عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در این سخنان که از شبکه “المسیرة” حوثی‌ها پخش شد، به شدت حزب […]

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تلویزیونی منصور هادی را نوکر آمریکا و عربستان خواند و ریاض را متهم کرد که به طور مستقیم از القاعده حمایت می‌کند تا امنیت و ثبات در یمن را از بین ببرد.عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در این سخنان که از شبکه “المسیرة” حوثی‌ها پخش شد، به شدت حزب اصلاح یمن، عربستان، آمریکا و عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری این کشور را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که اقدامات اینها باعث شده که یمن به آشوب کشیده شود.وی گفت: پولی که عربستان به یمن تزریق می‌کند به هیچ‌وجه مورد استفاده شهروندان یمنی قرار نمی‌گیرد و به نفع آنها نیست بلکه برخی نیروهای مشخص از آن در مقابل ایجاد ناامنی در کشور بهره می‌برند. عربستان مستقیم از القاعده و نیروهای تخریب‌گر حمایت می‌کند.

رهبر حوثی‌های یمن ادامه داد: ما اکنون شاهد دخالت آمریکا و عربستان در امور داخلی یمن هستیم. دخالت اقتصادی ریاض در یمن به دلیل خشم و ناراحتی آنها از انقلاب مردم است.وی با اشاره به کارشکنی‌های حزب اصلاح یمن نیز گفت: برخی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در یمن و راس آنها حزب اصلاح چیزی بیشتر از شراکت در حکومت می‌خواهند. آنها به دنبال استبداد، استثمار، قبضه کردن قدرت و در اختیار گرفتن همه چیز هستند که این امر در سایه هیمنه جناح‌های خارجی بر اوضاع یمن است و آنها تنها ابزاری برای این قدرت‌ها هستند.عبدالملک الحوثی ادامه داد: حزب اصلاح و نهادهای وابسته به آن در مقابل انقلاب مردم یمن و خواسته‌های بر حق آنها ایستاده‌اند و با وسایل و شیوه‌های ناپسند و غیرانسانی درصدد ناکام گذاشتن این انقلاب هستند. حزب اصلاح آشکارا در استان‌های مارب و شبوه با القاعده همکاری می‌کند و القاعده در یمن اکنون به ابزاری اطلاعاتی در خدمت نیروهای خارجی تبدیل شده است.

رهبر حوثی‌های یمن با اشاره به تنش‌های مذهبی در یمن گفت: حزب اصلاح تلاش‌های بسیاری کرده است تا در کشور تنش‌ مذهبی ایجاد کند و میان مذهب زیدیه و شافعی اختلاف بیندازد. این حزب به درگیری‌های طایفه‌ای و منطقه‌ای دامن می‌زند و با دیگر گروه‌های وابسته به خود دنبال ایجاد کینه، دشمنی و تفرقه میان یمنی‌ها هستند.وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرار منصور هادی از صنعا اشاره کرد و گفت: این اقدام گامی برای فراهم کردن خوراک برای تنش‌ها و پیچیده‌کردن بحران یمن بود. منصور هادی به طور کامل تسلیم خواسته‌های آمریکا و عربستان است. ما اکنون شاهد مزدورانی در یمن هستیم که به طور آشکارا برای خارجی‌ها کار می‌کنند و برخی از نیروهای یمنی و در راس آنها حزب اصلاح خواهان دخالت خارجی در کشور هستند به گونه‌ای که انگار یمن ایالتی از ایالت‌های آمریکا و یا امارتی از امارت‌های عربستان است.وی گفت: یمنی‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند و بر مسیری واضح و آشکار توافق کرده‌اند که به نفع کشور و ملت است. ملت یمن تصمیم به تشکیل شورای ملی (پارلمان)، شورای ریاستی و دولت وحدت ملی گرفته‌اند و این امر باید محقق شود. انقلاب مردمی یمن کشور را از تجزیه شدن نجات داد.