خارسو ! – قسمت سوم
گام اول را در قسمت قبل بررسی کردیم و دیدیم چگونه این عوامل چنانچه برطرف نشود، همچون خاری در چشم دانش آموز و خانواده خواهد بود ..حال باید گام دوم که محیط بهداشتی و مهیا نمودن ابزار مورد نیاز ماده درسی مربوط به امتحان پیشرو است را بررسی کرد. قبل از شروع فصل امتحانات سعی […]
گام اول را در قسمت قبل بررسی کردیم و دیدیم چگونه این عوامل چنانچه برطرف نشود، همچون خاری در چشم دانش آموز و خانواده خواهد بود ..حال باید گام دوم که محیط بهداشتی و مهیا نمودن ابزار مورد نیاز ماده درسی مربوط به امتحان پیشرو است را بررسی کرد. قبل از شروع فصل امتحانات سعی شود اتاق و یا محیط دانش آموز را با تغییراتی که مورد علاقه دانش آموز می باشد، متنوع کرد تا احساس و اشتیاق او نسبت به درس و مطالعه تحریک گردد.
چنانچه دانش آموزی در نزدیکی امتحانات از لحاظ زمانی به کاغذی و یا دفتر و جزوه های مربوط به درس پیشرو نیاز پیدا کند فی الفور فراهم یابد و اگر تاخیری در مهیا نمودن این ابزار ایجاد گردد ضرر آن بر دانش آموز متحمل می شود .و همچنین باید سعی نمود تا قبل از شروع امتحانات یک کتابخانه کوچک و یا قفسه ای ، حاوی جزوه های درسی و ابزار و وسایل مطالعه و نیز کتابهای تقویت کننده را فراهم کرد، و نیز وسایلی همانند کامپیوتر و لب تاپ و یا موبایل در چنین فصلی دور از دسترس دانش آموزان باشد.چه بسا دانش آموز هر روز صبح دوشی برای نشاط روح و روان و دور کردن کسالت جسمی داشته باشند و لباسی با رنگ نشاط آور بر تن کنند.فراهم کردن چنین مواردی غیر ملموس حقی است که فرزندان بر گردن والدین دارند که باید این حق را ادا کنند.
عارف خصافی
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰