خارسو ! – قسمت سوم

گام اول را در قسمت قبل بررسی کردیم و دیدیم چگونه این عوامل چنانچه برطرف نشود، همچون خاری در چشم دانش آموز و خانواده خواهد بود ..حال باید گام دوم که محیط بهداشتی و مهیا نمودن ابزار مورد نیاز ماده درسی مربوط به امتحان پیشرو است را بررسی کرد. قبل از شروع فصل امتحانات سعی […]

گام اول را در قسمت قبل بررسی کردیم و دیدیم چگونه این عوامل چنانچه برطرف نشود، همچون خاری در چشم دانش آموز و خانواده خواهد بود ..حال باید گام دوم که محیط بهداشتی و مهیا نمودن ابزار مورد نیاز ماده درسی مربوط به امتحان پیشرو است را بررسی کرد. قبل از شروع فصل امتحانات سعی شود اتاق و یا محیط دانش آموز را با تغییراتی که مورد علاقه دانش آموز می باشد، متنوع کرد تا احساس و اشتیاق او نسبت به درس و مطالعه تحریک گردد.

چنانچه دانش آموزی در نزدیکی امتحانات از لحاظ زمانی به کاغذی و یا دفتر و جزوه های مربوط به درس پیشرو نیاز پیدا کند فی الفور فراهم یابد و اگر تاخیری در مهیا نمودن این ابزار ایجاد گردد ضرر آن بر دانش آموز متحمل می شود .و همچنین باید سعی نمود تا قبل از شروع امتحانات یک کتابخانه کوچک و یا قفسه ای ، حاوی جزوه های درسی و ابزار و وسایل مطالعه و نیز کتابهای تقویت کننده را فراهم کرد، و نیز وسایلی همانند کامپیوتر و لب تاپ و یا موبایل در چنین فصلی دور از دسترس دانش آموزان باشد.چه بسا دانش آموز هر روز صبح دوشی برای نشاط روح و روان و دور کردن کسالت جسمی داشته باشند و لباسی با رنگ نشاط آور بر تن کنند.فراهم کردن چنین مواردی غیر ملموس حقی است که فرزندان بر گردن والدین دارند که باید این حق را ادا کنند.

عارف خصافی