رد پای جریان انحرافی در کانال تلگرامی فحاش!

چند صباحی است یک کانال تلگرامی به نام «تاریکخانه هنر» اقدام به انتشار مطالبی با روتیتر ایالت خودمختار تئاتر کرده است. از سوی دیگر، ظاهر امر نشان می‌دهد شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی بیش از آنکه عملکرد خود را با استناد به ارزیابی‌ نیروهایش پیش ببرد، چشم به عملکرد یک کانال تلگرامی […]

چند صباحی است یک کانال تلگرامی به نام «تاریکخانه هنر» اقدام به انتشار مطالبی با روتیتر ایالت خودمختار تئاتر کرده است. از سوی دیگر، ظاهر امر نشان می‌دهد شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی بیش از آنکه عملکرد خود را با استناد به ارزیابی‌ نیروهایش پیش ببرد، چشم به عملکرد یک کانال تلگرامی بی‌هویت دوخته است.اقدامات منفی این شورا در ماه‌های اخیر با استناد به نوشته‌های مغرضانه این کانال بیشتر شده و اطلاعات دریافتی خبرنگار عصرما نشان می‌دهد نویسندگان مطالب بی‌نام و نشان این کانال بی‌هویت از بدنه تئاتر و حتی فعالان حوزه فرهنگ و هنر نیست.

شنیده می‌شود اعضای این گروه شامل چند نفر است که یکی از اعضای آن کارمند تماشاخانه ایرانشهر و از نیروهای منتسب به جریان انحرافی است. یکی دیگر از افرادی که در این کانال تلگرامی علیه هنرمندان و مدیران تئاتر یادداشت منتشر می‌کند نیز از خبرنگاران یک رسانه معلوم‌الحال اصوالگرا است که بواسطه تخریب تئاتر این چنین سخیف برای خود شرایط مالی فراهم کرده است.این خبرنگار در گذشته نیز در حوزه‌هایی همچون کتاب و موسیقی اقدامات مشابه داشته و همین عملکرد منجر به کسب امتیاز در حوزه تئاتر شده است. البته نام یکی از کارمندان بسیج هنرمندان و یکی از مجریان شناخته شده تلویزیون در حوزه سیاست و رسانه نیز در میان فعالان این کانال تلگرامی دیده می‌شود. متاسفانه با توجه به اعتراضات هنرمندان و برخی مدیران فرهنگی نسبت به انتشار چنین مطالبی که فاقد نام نویسنده است مسئولان اقدامات لازم را نداشته‌ و شرایط برای اعاده حیثیت و شکایت از نویسندگان و عوامل پشت پرده این کانال که به سادگی قابل ردگیری و شناسایی هستند فراهم نشده است. با این حال خبرها حاکی است اقداماتی برای پی‌گیری قانونی و حقوقی در حال انجام است.

اطلاعات دریافتی خبرنگار عصرما نشان می‌دهد مصطفی وثوق‌کیا، محمد محمدی، وحید یامین‌پور و فردی با نام فامیل امیری چهار تن از نویسندگان و حامیان این کانال تلگرامی هستند. حال باید دید مسئولان در ادامه چطور از خانواده هنرمندان کشور در برابر فحاشی و لجن‌پراکنی چهار سمپات‌ و فعال جریان انحرافی حمایت می‌کنند.شنیده می‌شود هنرمندانی که مستقیم از سوی این چهار نفر مورد تخریب و افترا واقع شده‌اند قصد پی‌گیری ماجرا از مجاری قانونی را دارند. همچنین نامه‌ای برای ارسال به مدیرعامل خبرگزاری فارس تنظیم شده است.