عبدالحسین عبدالرضا بازیگر برجسته تئاتر و تلویزیون کویت درگذشت

این بار بای بای از لندن؛هنرپیشه سرشناس کویتی درگذشت .عبدالحسین عبدالرضا بازیگر برجسته تئاتر و تلویزیون کویت درگذشت. این هنرمند ۷۸ ساله که اصالتا آبادانی است، برای درمان به لندن سفر کرده بود، دقایقی پیش در این شهر چشم از جهان فرو بست. وی در سال ۱۹۶۱ به همراه سعد الفرج، علی المفیدی، صالح غانم و […]

این بار بای بای از لندن؛هنرپیشه سرشناس کویتی درگذشت .عبدالحسین عبدالرضا بازیگر برجسته تئاتر و تلویزیون کویت درگذشت. این هنرمند ۷۸ ساله که اصالتا آبادانی است، برای درمان به لندن سفر کرده بود، دقایقی پیش در این شهر چشم از جهان فرو بست. وی در سال ۱۹۶۱ به همراه سعد الفرج، علی المفیدی، صالح غانم و خالد النفیسی در این کشور، برای اولین بار گروه تئاتر تشکیل داد.

از آثار ماندگار وی می توان به بازی در سریال های تلویزیونی ، “درب الزلگ”، “سوگ المگاصیص”، “الاسکافی” و “الحیاله” اشاره کرد که با اقبال گسترده مخاطبان روبه رو شدند. ماندگارترین بازی ابو عدنان در تئاتر معروف ” بای بای لندن” (۱۹۸۱) و با حضور مریم الغضبان، داوود حسین و محمد جابر ثبت شد. او همچنین نمایشنامه مشهوری همچون “سیف العرب” را نویسندگی کرد.او همچنین در دوران فعالیت خود بارها در جشنواره های مختلف، مورد تقدیر قرار گرفت.  گفته می شود که عبدالحسین عبدالرضا زاده آبادان است و پدر او در هندیجان مشغول کار بود. سپس به همراه خانواده به کویت مهاجرت کرد. بسیاری از بستگان او هنوز در این دو شهر زندگی می کنند.آثار غالبا کمدی او و تسلط بر اوپرای نمایشی محبوبیت خاصی را برای عبدالحسین عبدالرضا در میان خوزستانی ها و بوشهری ها ایجاد کرده بود.