معرفی کوتاه نویسندگان اهوازی ؛ عبدالله سلامی

عبدالله سلامی نویسنده، اندیشمند و فعال سیاسی اجتماعی اهوازی است که شاید کمتر کسی در سپهر سیاسی استان خوزستان با وی آشنایی نداشته باشد وی در سطح ملی هم دارای شهرت و اعتبار سیاسی در میان اصلاح طلبان است. در این نوشتار مختصر به فعالیت های سیاسی ایشان نمی پردازیم. وی نقاش چیره دستی است […]

عبدالله سلامی نویسنده، اندیشمند و فعال سیاسی اجتماعی اهوازی است که شاید کمتر کسی در سپهر سیاسی استان خوزستان با وی آشنایی نداشته باشد وی در سطح ملی هم دارای شهرت و اعتبار سیاسی در میان اصلاح طلبان است. در این نوشتار مختصر به فعالیت های سیاسی ایشان نمی پردازیم.

وی نقاش چیره دستی است و آثار نقاشی رنگ و روغن زیبا و با ارزشی در سبک رئالیسم و سورئالیسم خلق نموده است عبدالله سلامی هم اکنون در دهه هفتم عمر خویش با مهارت و سرعتی خاص اسکیس های چشم نوازی در سبک رئالیسم خلق میکند.وی همچنین در دهه ۵۰ در زمینه کارگردانی فعالیت کرده و از منتقدان مطرح سینمای ایران در دهه ۶۰ و ۷۰ بود که نقدهای تخصصی او در مجله “فیلم” منتشر می شد تا حدی که مسعود کیمیایی کارگردان بزرگ سینمای ایران در پشت تریبون از وی بعنوان استاد یاد می‌کند.

تاکنون مقالات و یادداشت های زیادی از ابوشافع در روزنامه های استانی و ملی چاپ شده است.سبک نوشتاری عبدالله سلامی ساده و جذاب است او رعایت ایجاز را میکند کلمات را با دقت انتخاب می کند و با وسواس کنار هم قرار می دهد سلامی با مهارت منحصر به فرد خود در چند جمله هم می تواند موضوع مهمی را مطرح و نتیجه گیری کند.همین مهارت باعث جذابیت پیام های وی در گفتگوهای مجازی شده است.

سلامی به سعه صدر و تحمل بالا معروف است اما برخی صاحب نظران او را شخصی غیر منعطف و خودرأی می دانند که به ندرت به نظر دیگران تمکین می کند، کسی را می بخشد یا دلخوری ها را فراموش می کند!در مقابل، عده ای دیگر معتقدند وی شخصیتی آرمانگرا و آزادی خواه است که هیچگاه حاضر نیست بر سر آرمان های خویش معامله کند و صراحت و شفافیت را بر رفاقت و کیاست ترجیح می دهد.به نظر می رسد عبدالله سلامی با تکیه بر تجربیات گرانسنگ خویش در تشخیص توانایی های علمی و گرایشات فکری افراد در فضای مجازی تبحر دارد و بر همین اساس نوع تعامل و لحن گفتگوی وی با هر فرد و در مجموعه های مختلف متفاوت است(البته این فقط نظر شخصی نگارنده است!)

وی داستان نویس خوبی هم هست و نوشتن داستان های کوتاه و زیبا را طبق سبک های جهانی انجام می دهد. همچنین خاطره نویسی ابوشافع بسیار خواندنی و جذاب است و اکثراً موضوعات تاریخ معاصر و فولکلور عربی را با سبکی نوستالوژیک به رشته تحریر در می آورد.اطلاعات عمومی و حتی تخصصی حیرت انگیز عبدالله سلامی در زمینه های مختلف از تاریخ و ادبیات گرفته تا هنر و سیاست از وی شخصیتی قدرتمند و جذاب ساخته است او کمتر رمان یا کتاب مطرحی در حوزه اندیشه و سیاست چه از نویسندگان ایرانی و چه ترجمه از نویسندگان خارجی را نخوانده است و اکثر نویسندگان بزرگ جهان را با ذکر ملیت و آثار می شناسد.سلامی عمر پرفراز و نشیبی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی داشته و گفته است که در حال نگارش کتاب خاطرات خویش است.

حمزه سلمان پور