خوزستان رتبه دوم پوشش دوره پیش دبستانی کشور را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: خوزستان رتبه دوم کشور از نظر پوشش نو آموزان در مقطع پیش دبستانی را کسب کرد. به گزارش ایرنا محمد تقی زاده یکشنبه در نشست مشترک آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: خوزستان به دلیل دو زبانه بودن […]

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: خوزستان رتبه دوم کشور از نظر پوشش نو آموزان در مقطع پیش دبستانی را کسب کرد. به گزارش ایرنا محمد تقی زاده یکشنبه در نشست مشترک آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: خوزستان به دلیل دو زبانه بودن دانش آموزان با مشکل افت تحصیلی مواجه است و این موضوع حتی بر قبولی دانش آموزان خوزستان در آزمون ورودی دانشگاهها تاثیر منفی داشته است.

82342401-71240134

وی گفت: به همین منظور امسال دوره پیش دبستانی در استان اجباری شده است که این موضوع باعث ایجاد چهار هزار شغل در استان شده است. مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: توجه به بحث پیش دبستانی اثر مستقیمی بر فرهنگ عمومی جامعه دارد و اگر مشکل در آموزش و پرورش حل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. تقی زاده افزود:سازمان آموزش و پرورش خوزستان دو هزار میلیارد ریال از شرکت های استان مطالبه دارد که شرکت پتروشیمی بندر امام به تنهائی 570 میلیارد ریال بدهکار است هر چند قول داده اند از ماه آینده مطالبات خود را پرداخت کنند. مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه در پاسخ به صحبت مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در خصوص پوشش دو هزار دانش آموز و کمک به تحصیل این تعداد دانش آموز بیان کرد: دو هزار دانش آموزی که این شرکت زیر پوشش کمکی خود دارد در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که شهریه پرداخت می کنند.

وی همچنین در ادامه گفت: با تلاش هایی که انجام گرفت رتبه کنکور خوزستان در سال تحصیلی گذشته از 27 به 21 ارتقاء یافت. درادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته 145 میلیارد ریال که برای کمک به سه بخش ورزش و جوانان، پیش دبستانی و کلاس های کنکوردر استان باید تامین شود بین هشت شرکت و دستگاه در استان خوزستان تقسیم شده است. امید حاجتی افزود: شرکت مناطق نفت خیز جنوب 20 میلیارد ریال، شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) 30 میلیارد ریال، شرکت پتروشیمی منطقه ویژه ماهشهر 10 میلیاردریال، شرکت فولاد 30 میلیارد ریال، منطقه آزاد 10 میلیارد ریال، شرکت آب و برق 10 میلیارد ریال، شرکت ملی حفاری ایران 20 میلیارد ریال، شهرداری اهواز 20 میلیارد ریال و استانداری خوزستان نیز 55 میلیارد ریال کمک خواهد کرد. 270 میلیارد ریال برای کمک به سه بخش ورزش و جوانان، پیش دبستانی و کلاس های کنکور در استان نیاز است که وزارت آموزش و پرورش 130 میلیارد ریال از این رقم را به استان پرداخت می کند و باقی اعتبار باید از سوی شرکت ها و دستگاه های استان تامین شود. امسال 90 هزار نوآموز زیر پوشش دوره پیش دبستانی در استان قرار گرفتند.