نرخ سرویس مدارس در خوزستان تا 15 درصد افزایش یافت

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: نرخ مصوب سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 حدود 15درصد افزایش یافته است. فرزانه عیدی وندی به ایرنا گفت : افزایش نرخ سرویس مدارس به دلایل مختلفی بستگی دارد از جمله بالا بودن استهلاک وسایل حمل و نقل به دلیل شرایط […]

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: نرخ مصوب سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 حدود 15درصد افزایش یافته است. فرزانه عیدی وندی به ایرنا گفت : افزایش نرخ سرویس مدارس به دلایل مختلفی بستگی دارد از جمله بالا بودن استهلاک وسایل حمل و نقل به دلیل شرایط بد آب و هوا در استان است. وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال شرکت های فعال در سرویس مدارس که از قوانین تعیین شده تبعیت نمی کردند حذف شدند اظهار کرد: برخی شرکت ها در پرداخت بیمه و مالیات به درستی عمل نمی کردند و تابع قانون نبودند به همین دلیل از سرویس دهی به دانش آموزان خارج شدند.

82235755-71028175

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: فراخوانی برای جذب شرکت های جدید به منظور سرویس دهی به دانش آموزان انجام شده است. عیدی وندی در ادامه بیان کرد: پارسال 54 شرکت تاکسیرانی کار جابجایی دانش آموزان در اهواز را عهده دار بودند که از این تعداد 36 شرکت توسط تاکسیرانی از فهرست خارج شد و با فراخوانی که داده شد 11 شرکت جدید پذیرفته شد و در زمان حاضر 30 شرکت امسال کار سرویس دهی به مدارس را انجام می دهند. وی با اشاره به اینکه امسال برای ثبت نام دانش آموزان در سرویس مدارس از سامانه جدیدی استفاده می شود بیان کرد: اولیا دانش آموزان برای امنیت بیشتر و شفاف سازی هزینه پرداختی به سرویس مدارس به سامانه جدید مراجعه کنند، آدرس این سامانه KHOOZ.LEDU.IRاست.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با این سامانه میزان مسافت خانه تا مدرسه مشخص می شود و بر اساس مسافتی که سرویس مدرسه طی می کند هزینه پرداخت می شود. عیدی وندی بیان کرد: در این سامانه که برای نخستین بار در آموزش و پرورش استان اجرا شده است راننده و شرکتی که وظیفه جابه جایی هر دانش آموز را عهده دار می شود وجود دارد و اولیا می تواند خود ، راننده و شرکت مورد نظر را انتخاب کند. وی افزود: پارسال 19 هزار دانش آموز در اهواز از سرویس مدارس استفاده کردند. عیدی وندی بیان کرد: طبق آیین نامه مصوب مراقبان خودروهای ون و اتوبوس دانش آموزان ،خانم و آقا خواهند بود و خودروهای سواری که وظیفه جابه جایی دانش آموزان مقطع ابتدایی را برعهده دارند تا پنج نفر و مقطع متوسطه تا چهار نفر را می توانند جابه جا کنند. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه متولی سرویس مدارس آموز و پرورش است گفت: سازمان تاکسیرانی مدت ها است که تقاضای متولی شدن سرویس مدارس را دارد اما بر اساس آیین نامه دولت از وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی ، آموزش و پرورش متولی سرویس مدارس است و امکان واگذاری به سازمان تاکسیرانی وجود ندارد.