نماینده ماهشهر: اولویت مجمع نمایندگان خوزستان حمایت از برنامه‌های آموزش‌ و‌ پرورش است

نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولویت مجمع نمایندگان خوزستان حمایت از برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش به‌ویژه در ارتقای شاخص‌های پیش‌دبستانی و انسداد مبادی بی‌سوادی است. علی گلمرادی در حاشیه نشستی با مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان که امروز 6 مردادماه با حضور فرماندار و رئیس آموزش‌و‌پرورش این شهرستان در اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار […]

نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولویت مجمع نمایندگان خوزستان حمایت از برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش به‌ویژه در ارتقای شاخص‌های پیش‌دبستانی و انسداد مبادی بی‌سوادی است. علی گلمرادی در حاشیه نشستی با مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان که امروز 6 مردادماه با حضور فرماندار و رئیس آموزش‌و‌پرورش این شهرستان در اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد،

sokhanrani-b

وی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های مجلس دهم توجه به توسعه علمی است، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی دنیا و متناسب‌سازی و بومی‌سازی آن سطح علمی خود را ارتقا دهیم. وی با تأکید بر این‌که اولویت مجمع نمایندگان خوزستان حمایت از برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش به‌ویژه برای ارتقاء شاخص‌های پیش‌دبستانی و انسداد مبادی بی‌سوادی است، تصریح کرد: معتقدم اگر نگاه به آموزش‌و‌پرورش تغییر کند، این تغییر نگاه می‌تواند به توسعه کل کشور منتهی شود و شرایط موجود را تغییر دهد. نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه در مجلس شورای اسلامی نجات کشور و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را نیازمند پشتوانه علمی و حرکت در یک مسیر دانش‌محور دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید در تمام عرصه‌های کشور جاری و ساری شود؛ اگر اقتصاد سالم و توسعه پایدار را مدنظر داشته باشیم باید از همین حالا نگاه به آموزش‌و‌پرورش را تغییر داده و آن را در اولویت قرار دهیم.

گلمرادی با بیان این‌که توجه به آموزش‌و‌پرورش نباید به مباحث تئوری خلاصه شود، گفت: باید با عمل‌گرایی این نگاه متفاوت و تغییرات را لحاظ کنیم تا در سطح آموزش‌و‌پرورش و جامعه تحول ایجاد شود. موضوع معیشت فرهنگیان و حقوق دست‌اندرکاران آموزش‌و‌پرورش نیز به‌عنوان بخشی از منابع آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد؛ بخش دیگر در ارتقای وضعیت آموزش‌وپرورش نیز به زیرساخت‌ها و توسعه فضای آموزشی مربوط می‌شود. وی نکته مهم در این میان را به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی، جلب مشارکت مردم و پویاکردن این ظرفیت در همراهی با آموزش‌وپرورش عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا تعامل دولت و مجلس نیز مهم است و مجلس در حوزه آموزش‌وپرورش باید فارغ از سلایق شخصی و گرایش‌های سیاسی عمل کند.

نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید مهم باشد که گرایش سیاسی فردی که در آموزش‌وپرورش خدمت می‌کند اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلبی است بلکه باید نیروهای آموزش‌وپرورش دیدگاه ونگاه متفاوتی به مباحث تعلیم‌وتربیت داشته و رویکرد علمی داشته باشند. گلمرادی همچنین با تصریح بر این‌که شاخص‌های برنامه آموزش‌وپرورش استان در سه شهرستان حوزه انتخابیه وی و به‌ویژه در ماهشهر به‌صورت ویژه پیگیری و الزامات اجرای آن‌ها انجام خواهد شد، افزود: در ماهشهر تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس در قالب کارگروه‌های ویژه با به‌کارگیری متخصصان و نخبگان پیاده‌سازی شده‌اند که به‌طور مثال در کارگروه آموزش‌وپرورش برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگیان راهکار ارائه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن هستیم که سطح رفاه فرهنگیان را افزایش دهیم که رضایتمندی آن‌ها را به‌دنبال داشته باشد و در نتیجه با جلب مشارکت خانواده‌ها سطح علمی دانش‌آموزان نیز افزایش یابد؛ درسطح شهرستان امکانات و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که قطعاً این امکانات در راستای ارتقاء شاخص‌های آموزشی به‌کار گرفته خواهد شد. نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حساسیت‌ها نسبت به آموزش‌وپرورش افزایش یابد و حمایت ایجاد شود تا بتوان با اجماع حداکثری و آگاهی کامل نسبت به تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقاء شاخص‌های آموزش‌وپرورش اقدام کرد.