مزاری عضو دبیرخانه کلانشهرها : برگزاری هفته‌های فرهنگی به جوانان شهرستان ها احساس هویت می‌دهد

رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور گفت: برگزاری هفته های فرهنگی می تواند گذشتگان را معرفی کرده تا جوانان احساس هویت و بالندگی کنند. عادل مزاری ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کشور مشکلات فرهنگی بسیاری ازجمله وضعیت جوانان، هویت، روابط اجتماعی، حجاب، فضای مجازی […]

رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور گفت: برگزاری هفته های فرهنگی می تواند گذشتگان را معرفی کرده تا جوانان احساس هویت و بالندگی کنند. عادل مزاری ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کشور مشکلات فرهنگی بسیاری ازجمله وضعیت جوانان، هویت، روابط اجتماعی، حجاب، فضای مجازی و … داریم که همه داد آن را زده و انتقاد می کنند، اما چرا مشکلات ما حل نمی شود؟

IMG19525702

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که متأسفانه خلاءهایی وجود دارد که یکی از آنها به بحران هویت و بخشی به مشکلات زیرساختی، اقتصادی و فرهنگی برمی گردد. وی افزود: در نظرسنجی ها دیدم که برخی از مردم خوزستان و حتی ۹۰ درصد اهوازی ها قصد مهاجرت از استان را دارند. شاید شنیدن این آمار خیلی ساده به نظر بیاید ولی بسیار نگران کننده و خطرناک است. رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور تصریح کرد: در تهران نیز بسیاری علاقمند به خروج از کشور هستند و برخی می گویند خب بروند، ولی اصلا خروج آنها درست نیست چون قطعا کارگران کشور که خارج نمی شوند بلکه مغزهای ایرانی در مراکز معتبر دنیا نظیر ناسا مشغول به فعالیت می شوند.

به فرهنگ استانها کمتر توجهی شده است

عضو شورای سیاست گذاری هفته فرهنگی ـ اقتصادی خوزستان گفت: متاسفانه ما افراط هایی را بعد از انقلاب انجام و در بحث اقوام، فرهنگ غنی استان ها را کمتر مورد توجه قرار داده ایم و تک بعدی عمل می کنیم. مزاری ادامه داد: در حوزه جوانان مشکلات فراوانی داریم و فرزندان ما فرهنگ غنی پیشینیان خود را نمی شناسند. تهران به عنوان پایتخت کشور مینیاتوری از اقوام استان های مختلف است. فرزندان ما فرهنگ پیشینیان را نمی شناسند و خوزستانی های مقیم تهران نمی دانند کیانوش عیاری و ناصر تقوایی اهل این استان هستند که این مسائل شاید نکات ریزی باشد ولی اهمیت بسیاری دارد. وی با اشاره به اینکه برگزاری هفته های فرهنگی می تواند گذشتگان را معرفی کند تا جوانان احساس هویت و بالندگی کنند، گفت: مردم ایران وقتی اسم خوزستان را می شنوند چه چیزی به جز دفاع مقدس به یاد می آورند، ضمن ارزش خاص دفاع مقدس و اینکه همه ایرانی ها یادگاری در خوزستان دارند ولی آیا این استان فقط دفاع مقدس دارد؟

نیاز به جذب گردشگر داریم

مزاری اضافه کرد: امروز نیاز به بحث جذب گردشگر داریم تا راهیان نور به اهواز، آبادان و خرمشهر سفر کرده و گرد مشکلات را از پیشانی آبادان و خرمشهر پاک کنند تا مردم در فقر نباشند چون فقر ام المفاسد است و بیکاری، اعتیاد، فساد و طلاق را در پی دارد. رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور با اشاره به اینکه همین هفته های فرهنگی تبلیغی برای جاذبه های گردشگری خوزستان می شود، گفت: ضرورت دارد که فرهنگ غنی گذشتگان را برای هویت بخشی به جوانان و آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ گذشتگان، معرفی کنیم. وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای نشاط و سرگرمی در کشور افزود: جامعه امروز یک جامعه کسل است و میزان مصرف مواد مخدر و اینکه در دنیا چندم هستیم خیلی جای بحث دارد. متأسفانه شادی ها خیلی کاذب و زیرزمینی شده و این همه فساد حاشیه دارد، بنابراین نیاز به ایجاد شادی سالم داریم. عضو شورای سیاست گذاری هفته فرهنگی ـ اقتصادی خوزستان تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی به منظور معرفی فرهنگ کشور بهره مند شویم.

باید از پدرخوانده ها برای خوزستان مطالبه کنیم

مزاری عنوان کرد: بسیاری از استان ها در تهران پدرخوانده هایی دارند که برخی از این پدرخوانده ها نسبت به استان خود بی مهر هستند. به نظر من خوزستانی ها نیز نماینده ها و پدرخوانده های بسیاری در تهران دارند ولی احساس می کنم خیلی برای این استان مفید نیستند. باید از این پدرخوانده ها مطالبه گری کنیم و بخواهیم کارهای مفیدی را برای خوزستان انجام بدهند. رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی یک شروع است و نخبگان و فعالان خوزستانی در این هفته می توانند با انجمن های بسیاری که توسط خوزستانی ها در تهران تشکیل شده ارتباط داشته باشند و مسائل و مشکلات را با کمک آنها پیگیری و حل کنند. وی افزود: برگزاری شب شعر، معرفی گروه های موسیقی، تجلیل از نخبگان، شب مقاومت و فعالیت های رسانه ای از جمله برنامه های جانبی این هفته فرهنگی است.