تقی زاده : 46 پایگاه سنجش سلامت در خوزستان از 16 خرداد کار خود را آغاز می کند

آغاز به کار 46 پایگاه سنجش سلامت در خوزستان از 16 خردادماه مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اعلام کرد: 46 پایگاه سنجش سلامت از روز شانزدهم خردادماه حدود 100 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان را زیر پوشش قرار می دهند. محمد تقی زاده با اشاره به رشد 13 درصدی پذیرش نوآموز در سال […]

آغاز به کار 46 پایگاه سنجش سلامت در خوزستان از 16 خردادماه مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اعلام کرد: 46 پایگاه سنجش سلامت از روز شانزدهم خردادماه حدود 100 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان را زیر پوشش قرار می دهند.

8542010

محمد تقی زاده با اشاره به رشد 13 درصدی پذیرش نوآموز در سال تحصیلی 95-94 گفت: حدود 15 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و امسال در 16 شهر به طورآزمایشی نوآموزان دوره پیش دبستانی تحت پوشش قرار می گیرند. وی با تاکید بر نقش سنجش سلامت نوآموزان بر کاهش افت تحصیلی و کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش افزود: تشخیص به موقع نیازهای ویژه کودکان و برنامه ریزی برای ارایه خدمات توانبخشی مشاوره ای و آموزشی در راستای جایگزینی صحیح آموزشی آنها در مدارس عادی و در صورت نیاز در استثنایی یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح است. تقی زاده در ادامه گفت : تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای همه کودکان و دستیابی به اطلاعات جامع بهداشتی، آموزشی و خانوادگی می تواند به آموزش و پرورش جهت برنامه ریزی مفید برای نوآموزان و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی در کلاس ها کمک کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان نیز با اعلام فعال بودن سامانه برای نوبت دهی توضیح داد: پیش از هر چیز کودک ورودی پایه اول به مدرسه نزدیک محل زندگی خود برای ثبت نام مراجعه می کند، مدیر مدرسه با ورود به سامانه الکترونیکی به والدین نوبت می دهد.خانواده با پرینت نوبت و دقیقا در تاریخ مقرر به پایگاه سنجش می رود. علی ممبینی در مورد مدارک مورد نیاز برای سنجش کودکان گفت: خانواده ها با در دست داشتن شناسنامه های خود و نوآموز ، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون و برگ نوبت می توانند مراحل بعدی سنجش را انجام دهند.

وی نیز با اشاره به زیر پوشش قرار دادن حدود 81 هزار و 648 نوآموز در سال تحصیلی گذشته گفت: از این تعداد، 39 هزار و 156 نفر دختر و 42 هزار و 392 نفر پسر بوده اند که حدود 71 هزار نوآموز در ارزیابی اولیه بدون مشکل به مدارس عادی معرفی و 9 هزار و 661 نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.از این تعداد ، حدود 2 هزار و 567 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی بوده و حدود یک هزار و 261 نفر مشکل شنوایی داشتند. ممبینی در مورد سایر نتایج ارزیابی طرح سنجش سال گذشته گفت: حدود چهار هزار و 489 نوآموز در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند.و یک هزار و 187 نوآموز نیز بیش از یک مشکل داشتند. گفتنی است ، مراسم افتتاح پایگاه های سنجش شانزدهم خردادماه در مدرسه استثنایی مهر ناحیه یک اهواز برگزار می شود و همه پایگاه ها در سراسر استان خوزستان کار خود را آغاز می کنند.