نشان در جشنواره نرگس بهبهان : جاذبه‌های خوزستان را حتی به مردم آن معرفی نکرده‌ایم

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که استان دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری کم نظیری است گفت: حتی نتواستیم این جاذبه‌ها را به مردم خوزستان معرفی کنیم. خسرونشان در چهارمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان که به مناسبت فرارسیدن فصل برداشت گل نرگس در بهبهان برگزار شد با تقدیر از […]

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که استان دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری کم نظیری است گفت: حتی نتواستیم این جاذبه‌ها را به مردم خوزستان معرفی کنیم. خسرونشان در چهارمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان که به مناسبت فرارسیدن فصل برداشت گل نرگس در بهبهان برگزار شد با تقدیر از تمام کسانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند اظهار کرد: امیدوارم این مجموعه از جشنواره‌ها و با استمرار رویداد بزرگی در شهرستان و استان رقم بزنند.

126260

وی افزود: خوزستان به عنوان بخشی از تمدن ایران، سرزمین شگفتی است و نخستین تمدن‌های بشر در آن شکل گرفته است و هر وجب آن میراثی است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در میراث فرهنگی تصریح کرد: گفته می‌شود که اگر تمام باستان‌شناسان در خوزستان جمع شوند و تلاش کنند هنوز هم جای کار بسیاری در حوزه میراث فرهنگی باقی خواهند ماند. این نشان از عظمت استان است.

نشان با بیان این که کاوش‌های متعددی در حوزه باستان‌شناسی و میراث فرهنگی استان در حال انجام است گفت: خوزستان از لحاظ ثبت جهانی دارای سه پایگاه جهانی است. چغازنبیل نخستین اثر، آبشارهای شوشتر و محدوده وسیعی از شهر شوش و به مساحت هزار و 100هکتار دو اثر جهانی دیگر خوزستان است. وی ادامه داد: همچنین در خوزستان پایگاه ملی نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن ارجان بهبهان است. پایگاه ایذه نیز ظرفیت جهانی دارد. پایگاه‌های ما در خوزستان روز به روز در حال افزایش هستند کاوش‌های انجام می‌شود که گوشه‌های تاریک از تاریخ بشر را روشن می‌سازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که نتواستیم جاذبه‌های استان را معرفی کنیم عنوان کرد: در استان به جز جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کم نظیری وجود دارد اما نتواستیم این ظرفیت را به قابلیت برسانیم و تحقق ببخشیم و نه به مردم ایران و جهان و حداقل به مردم خوزستان نیز نتواستیم معرفی کنیم. نشان اظهار کرد: اکنون و در دوره جدید به این حوزه توجهی وجود دارد و در این بخش باید علاوه بر حوزه سخت‌افزاری به نرم‌افزاری نیز توجه شود باید به میراث فرهنگی به عنوان یک اصل برای توسعه توجه کرد. باید در کنار جاذبه‌های گردشگری، جاذبه‌های فرهنگی و فرصت‌های فرهنگی ایجاد شود. بهبهان تجربه خوبی برای جذب گردشگر آغاز کرده است.

همچنین امیرمنصور صفوت، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی بهبهان و دبیر چهارمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان در این مراسم با بیان این که گل نرگس در سال گذشته ثبت ملی شد اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره هماهنگی خوبی در سطح استان و شهرستان انجام و در این جشنواره کارهای اجرایی به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شد. وی ادامه داد: جشنواره ملی گل نرگس بهبهان یک کار فرهنگی است اما تجربه‌ای که از امسال به آن افزوده شده جذب گردشگر است و از امسال راهنمایان گردشگری تعریف شده و زیرساخت‌ها نیز در سال آینده بهتر خواهد شد. بهبهان اقدام خوبی برای جذب گردشگر آغاز کرده است.