زراسوند رییس بنیاد نخبگان : زیر ساخت های پژوهشی در خوزستان نیاز به ترمیم دارند

رییس بنیاد نخبگان خوزستان توسعه زیرساخت های پژوهشی در این استان را ضروری دانست و گفت:زیر ساخت های پژوهشی در خوزستان نیاز به ترمیم دارند. علیرضا زراسوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیاد نخبگان استان خوزستان به عنوان مجری طرحهای نخبگان ،از ایده های 140 نفر از نخبگان استان خوزستان در شرکت های […]

رییس بنیاد نخبگان خوزستان توسعه زیرساخت های پژوهشی در این استان را ضروری دانست و گفت:زیر ساخت های پژوهشی در خوزستان نیاز به ترمیم دارند. علیرضا زراسوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیاد نخبگان استان خوزستان به عنوان مجری طرحهای نخبگان ،از ایده های 140 نفر از نخبگان استان خوزستان در شرکت های مختلف استفاده کرده است. وی گفت:بنیاد نخبگان طرح های مخترعانی که توانایی اجرای آنها را ندارند تحت پوشش قرار داده و ضمن توانمند سازی آنها وارد عرصه تولید خواهد کرد.

81776749-70192712

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان همچنین در نخستین سمینار نخبگان دزفول در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول ،بنیاد نخبگان خوزستان را یکی از موفق ترین بنیادهای کشور دانست و گفت:افزون بر 270 هزار دانشجو و چهار هزار هیات علمی در استان خوزستان وجود دارد که باید زیرساخت لازم برای اجرای طرح های پژوهشی برای آنان فراهم شود. زراسوندی با اشاره به توانایی دانشگاه های دزفول در نخبه پروری گفت:شناسایی ،پایش و توانمندسازی نخبگان از وظایف بنیاد نخبگان خوزستان می باشد که حدود 12 جامعه نخبه را تحت پوشش دارد و دستگاه های اجرایی باید اولویت استخدام و تحقیقات خود را به این نیروی انسانی بسپارند. وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان خوزستان از سال 91 آغاز بکار کرده است گفت:بنیاد نخبگان استان خوزستان بیش از 400 عضو دارد که بر اساس رتبه های کنکوری و المپیادهای علمی شناسایی شده و متغیر هستند.زراسوند اعتماد،ابتکار و اعتماد بنفس را از جمله شاخص های مهم در موفقیت نخبگان دانست وگفت:با وجود نخبگانی که از این طریق شناسایی می شوند مدیران دستگاههای اجرایی دغدغه اتاق فکر ندارد و می توانند از این نخبگان و ایده های آنها استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول نیز گفت:با مدیریت درست می توان به دست آوردهای بسیاری در همه زمینه ها دست یافت. سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد پیشرفت در زمینه نظامی را ناشی از اعتماد به جوانان مستعد کشور عنوان کرد و گفت:اعتماد و خودباوری پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته ایم که این خودباوری باید در دیگر زمینه ها نیز ایجاد شود. محمد لیمویی مسوول پژوهش سرای جوان دزفول نیز در این سمینار گفت:حدود 210 نخبه تاکنون در شهرستان دزفول شناسایی شده که در مسابقات جهانی مخترعان در سالهای 2009 ،2010 و 2011 مالزی و سوییس موفق به کسب دو مدال برنز،دو مدال نقره ،دو مدال طلا و دیپلم افتخار شدند.

امید شانه چی یکی از نخبگان دزفولی نیز گفت:نخبگان باید با تعامل و هم اندیشی بیشتر ایده های خود را اجرا و چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورند. احمد عباسی از دیگر نخبگان دزفول نیز نبود مکان مناسب برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را از مشکلات این شهرستان دانست و گفت:باید فضای امنی برای ارائه ایده های نخبگان در نظر گرفت تا ایده نخبگان به سرقت نرود. وی افزود:با وجود توانایی نخبگان در طرح ایده ها و اختراع های مختلف صنعتی،علوم پایه و تحقیقاتی ،اطلاعاتی و مطالعاتی دستگاههای ذیربط هیچ گونه همکاری با نخبگان نمی کنند ضمن دستگاههای اجرایی می توانند با ارائه تسهیلات بانکی در اختراع شریک شوند. عباسی از مراکز آموزش عالی در دزفول خواست زمینه لازم برای ارتباط بیشتر نخبگان و اساتید دانشگاه ها را فراهم کنند.