استاندار خوزستان : تئاتر یکی از هنرهای پایه است

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان شامگاه جمعه ششم شهریور ما در تالار آفتاب اهواز با حضور جمع کثیری از هنرمندان این عرصه و همچنین مسئولان و شهروندان برگزار شد.پس از نمایش “بارون” نوشته فرهاد زنگنه و کاری از مصطفی براتی در محوطه تالار آفتاب به صورت روحوضی و سیاه‌بازی و به شکل آیینی […]

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان شامگاه جمعه ششم شهریور ما در تالار آفتاب اهواز با حضور جمع کثیری از هنرمندان این عرصه و همچنین مسئولان و شهروندان برگزار شد.پس از نمایش “بارون” نوشته فرهاد زنگنه و کاری از مصطفی براتی در محوطه تالار آفتاب به صورت روحوضی و سیاه‌بازی و به شکل آیینی و سنتی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در سخنانی گفت : از تمامی دست‌اندرکاران و عزیزانی که از سال گذشته شاهد فعالیت آنها علی رغم کمبودها و کاستی‌ها هستیم تشکر می‌کنم.مقتدایی افزود: تئاتر که یکی از هنرهای پایه است و در خیلی از شهرهای کشور حال و هوای آن ضعیف‌تر و کم رنگ‌تر شده در استان خوزستان رونق یافته است.

81171313-5708262

وی افزود: امیدوارم چند افتخاری که اکنون ضعیف شده‌اند را دوباره کسب کنیم. یکی در مجموعه ورزش و در تمام رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد قهرمانان تیم‌های ملی از خوزستان بودند و دوم این که وقتی به دهه 50 برمی‌گردیم می‌بینیم که تعداد کثیری از هنرمندان چه به عنوان هنرپیشه و یک رتبه بالاتر به عنوان کارگردان‌هایی قوی و با نگاه خاص و بدیع خود که اکنون به سن پیری رسیده‌اند خوزستانی هستند.استاندار خوزستان بیان کرد: بدون شک این فاصله در دو مجموعه اجتماعی یعنی ورزش که اساس و پایه آن به جوانان برمی‌گردد و دوم هنر اگر قرار است اتفاقی بیفتد با یک نگاه نو و نگرشی که لازمه نسل جدید است در این حوزه انجام می‌شود. نسل قدیم و نسل کهنه شاید خیلی از پیام‌هایی را که می‌تواند جامعه متحول کند نتواند بیان کند. لازم است که همه ما فاصله‌ای که را در این دو بخش ایجاد شده چه در ورزش و چه در هنر در سطح ملی از بین ببریم و آنها را احیا کنیم.

مقتدایی ادامه داد: همان طور که در ورزش استعدادیابی یکی از موارد اساسی است و برای جبران عقب افتادگی معمولا در ورزش رسم است که سازمان‌ها و باشگاه‌های ورزشی کسانی را از کودکی تربیت کنند تا در بعضی از رشته‌ها بتوانند موفق باشند و برای جبران آن فاصله سعی می‌کنند استعدادیابی کنند که این استعدادیابی با ورزش محلات و برگزاری مسابقات آموزشگاهی به شکل آماتور و غیرحرفه‌ای انجام می‌شود و برای جبران عقب افتادگی و پر کردن فاصله‌ها از آنها بهره می‌گیرند. اکنون تمام ورزشکاران در محلات و فضاهای ناشناخته معرفی و به جامعه ورزشی عرضه می‌شوند.او خاطرننشان کرد: می شود تئاتر را هم به این شکل کار کنیم که به سراغ شهرستان‌ها برویم. مردمی که می‌خواهند برای دیدن تئاتر به سالن بیایند صرف وقت و صرف هزینه و این گونه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا علی رغم تمایل این اتفاق نیفتد اما اگر به سراغ جامعه می‌روید بخشی از آن عرضه هنر است و بخش دیگر آن ارایه قابلیت‌های هنرمندان و بخشی از آن زمینه‌ساز کشف استعدادهایی است که از ره‌آورد چنین اقداماتی در شهرستان‌ها و استان است.