آیت الله موسوی جزایری و پیوند ناگسستنی با مردم ملاثانی

امروز بعد از معرفی امام جمعه جدید ملاثانی حجت الاسلام شیخ منصور نصاری و اقامه نماز جمعه توسط ایشان در مسجد موسی بن جعفر (ع) ملاثانی برای عرض ادب و دست بوسی خدمت حضرت آیت الله موسوی جزایری رفتم. یک نفر از اهالی یکی از شهرهای باوی نشسته بود و از یکی از مسئولان شهر […]

امروز بعد از معرفی امام جمعه جدید ملاثانی حجت الاسلام شیخ منصور نصاری و اقامه نماز جمعه توسط ایشان در مسجد موسی بن جعفر (ع) ملاثانی برای عرض ادب و دست بوسی خدمت حضرت آیت الله موسوی جزایری رفتم. یک نفر از اهالی یکی از شهرهای باوی نشسته بود و از یکی از مسئولان شهر شکایت داشت. حاج آقا مرا به سوی خود فراخواند و بوسید و من هم روی مبارکشان و دستش را به رسم احترام عربها به سادات و عالمان دین بوسیدم.

شوق و نشاط از چشمان نافذش هویدا بود. حاج آقا هر وقت به من می رسد به زبان عربی با من صحبت می کند حتی در جلسات رسمی! صمیمی و دوست داشتنی مثل همیشه! این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر، راست قامت و استوار ایستاده است! گرد پیری نتوانسته آن تبسم همیشگی صورتش را از بین ببرد! یادی از خاطرات زیبایش در ملاثانی و ذکری از مرحوم پدرم! دستهای مرا در دستان خود گرفت و گفت حاج لفته! این آقا مشکلی دارد و از من انتظار دارد که آشتی اشون بدم! انه شسوی! خدمت شان عرض کردم شما برای این مردم پناهگاه هستید! انت سیدنا و ملاذ شعبنا و سند عشایرنا! حاج آقا دستی به ریش شون کشیدند و از صمیم قلب گفتند احبنکم و احب گعداتکم و احب سیرتکم و من هم عرض کردم هذه ابیوت اهل ملاثاتی ابیوتک یا ضیفنا لو جئتنا لوجدتنا نحن الضیوف و انت رب المنزل. حاج آقا از این سفرهای مکرر شما به سوریه و عراق نگرانیم.

دعا می کنیم که همیشه سلامت باشید. به من گفتند واقعا توی این گشت و گذار در جبهه های وسیع می خواهم دین ام را به عنوان یک سرباز اسلام ادا کنم و من هم در نابودی داعش سهمی داشته باشم. این جملات با روحیه سلحشوری که ازش به یاد دارم غریب نیست. حاج آقا جزایری مجاهدت های زیادی در جنگ تحمیلی کردند. حاج آقا از ژرفای وجودش عشق می ورزید و ملاثانی را از تمام عشایر و طوایف و مردمان نیک سیرت اش دوست می داشت. این را از برق چشمانش می توان فهمید. از سیمای متبسمش! از توجه و احترامش به مردم! از گرمای آغوشش! او ما را و مردمان ساده و بی آلایش مان را دوست می دارد.

لفته منصوری