“رضا بوعذار” قهرمان دو ومیدانی آسیا ،مدال خود را برگردن مادر “سردار شهید تقوی” آویخت

رضا بوعذار قهرمان دوومیدانی آسیا با حضور در منزل سردار شهید سید حمید تقوی فر و دیدار با خانواده معظم شهید و تقدیر از جانفشانی های این سردار بزرگ اسلام ، مدال نقره بازی های آسیایی دوومیدانی سرعت ماکائو چین در سال 2006 را به مادر این شهید سرافراز و مدافع حرم امامین عسکریین (ع) […]

رضا بوعذار قهرمان دوومیدانی آسیا با حضور در منزل سردار شهید سید حمید تقوی فر و دیدار با خانواده معظم شهید و تقدیر از جانفشانی های این سردار بزرگ اسلام ، مدال نقره بازی های آسیایی دوومیدانی سرعت ماکائو چین در سال 2006 را به مادر این شهید سرافراز و مدافع حرم امامین عسکریین (ع) اهدا کرد.

IMG-20150412-WA0139

دونده ملی پوش متولد اهواز است. وی تنها ملی پوش ایرانی در دوازدهمین دوره مسابقات دو و میدانی جوانان آسیا بود. بوعذار از عرب‌های خوزستان است و کشور امارات به او پیشنهاد اقامت داد که بوعذار این پیشنهاد را رد کرد. بوعذار در رشته ۴۰۰ متر رکورد ۴۶ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه را کسب کرد و رکورد رضا انتظاری را پس از ۲۳ سال شکست.

این رکورددار دو ۴۰۰ متر ایران و دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی چین پس از تغییر رشته و دعوت به اردوی تیم‌ملی راگبی نگرانی خود را بابت تغییر رشته‌اش را نگاه نژادپرستانه رییس فدراسیون دو و میدانی اعلام کرد. رضا پیش از این گفته بود که یک بار برای بالا بردن پرچم ایران نیز جلوی او را گرفته بودند. او دلایل مخالفت با خودش را نگاه‌های غیر ورزشی و نژادی می‌داند. پیش از این رضا بوعذار نشان طلای مسابقات آسیایی خود را به خانواده علی هاشمی تقدیم کرد.  در مقابل این رفتار بوعذار مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اعلام کرده بود که علاوه بر هدیه سه میلیون تومان، پاداش دیگری نیز در مراسم تجلیل از قهرمانان به این دونده تقدیم خواهد شد.برخی افتخاراتی که رضا بوعذار در سطوح ملی ،منطقه ای و جهانی کسب نموده عبارتند از موارد زیر است:

مدال نقره آسیایی اردن در سال ۲۰۰۷،
مدال نقره جوانان آسیا در سال ۲۰۰۶،
مدال برنز بازی‌های آسیایی چین در سال ۲۰۰۷،
طلا و نقره مسابقات آسیایی تهران در سال ۲۰۱۰،
مدال نقره ستارگان آسیا در هند در سال ۲۰۱۱،
مدال نقره جایزه بزرگ آسیایی تایلند در سال ۲۰۰۸،
دو مدال برنز مسابقات غرب آسیا در حلب سوریه در سال ۲۰۱۱ و آخرین آن طلای داخل سالن مسابقات آسیایی چین