قرائتي در نشست با مدیران ورزش کشور در اهواز : ورزشكاران نسبت به نماز حساس باشند

رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: ورزشكاران هر جا هستند نماز بخوانند و نسبت به آن غيرت و حساسيت نشان دهند. حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در جلسه ای از درس های قرآن در جمع مسوولان ورزش کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در اين جلسه مي خواهم در خصوص سلامتي صحبت كنم، […]

رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: ورزشكاران هر جا هستند نماز بخوانند و نسبت به آن غيرت و حساسيت نشان دهند. حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در جلسه ای از درس های قرآن در جمع مسوولان ورزش کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در اين جلسه مي خواهم در خصوص سلامتي صحبت كنم، چرا كه ورزش مقدمه سلامتی است. سلامت شامل سلامتي جسمی، روحی، روانی، اجتماعي و معنوي است.وي ادامه داد: در زيارت به امامان می گوییم “السلام عليك بجوامع السلام”؛ يعني سلامتي فكر، دست، چشم، اقتصادي، سياسي و اخلاقي. اگر چرخ هاي ماشين سالم باشد ماشين حركت مي كند و اسلام هم شعارش سلامتي است. سلام نام خدا و پيام خدا به اوليايش است. سلام نشانه تقاضا است و عامل تكبر تكاني انسان مي شود. سلام عامل محبت است و اظهار صلح مي باشد و اولين هديه دو مسلماني است كه به يكديگر مي رسند. سلام نشاط آور و امید آفرین و اولین حق هر مسلمان است. سلام امان نامه است و ساده ترین عمل خیر است که نه زور، نه خرج، نه قرارداد و نه سن و سواد می شناسد. سلام اعلام حضور است و اگر چه در بیان روان است ولی در اجر سنگین است. سلام وسیله تکریم افراد است.

رييس ستاد اقامه نماز كشور خاطر نشان كرد: يكي از امتيازاتي كه ورزش باستاني نسبت به ساير ورزش ها دارد، گفتن بسيار كلمه اميرالمومنين (ع) در آن است. ما به ارزش هاي خود توجه داشته باشيم. اگر قرآن را برداريم چه چيزي مي توانيم جاي آن بگذاريم؟ هنوز دنياي ورزش وارد نماز نشده است.وي عنوان كرد: كارهاي خداوند به صورتي هستند كه هيچ چيزي جايگزين آن ها نمي شود. حالا که دنیا به سمت آزادی های شهوتی رفته است، چه چیزی جای همسر را می گیرد؟ همسر که با همسر است در آن محبت است. هيچ كدام از نعمت هاي خدا جايگزين ندارد و بايد يك بار ديگر اسلام را بررسي كنيم.وي بيان كرد: ما همه چيزمان آفت دارد و ورزش ايران لازم نيست از ورزش هاي ديگر تقليد كند. بايد روي ورزش سالم كار كنيم. بايد در دنياي ورزش مبتكر باشيم. من يك طلبه هستم و در دنياي آخوندي هم ابتكار انجام داده ام.

قرائتي افزود: گاهي اوقات ما همه چيز را قبول داريم ولي كمي مشكل جگر داريم. اسلام براي سلامتي ارزش بسياري قائل است و لازم نيست تقليد كنيم و خودمان مي توانيم ابتكار داشته باشيم.وي گفت: ورزش كمالات و آفاتي دارد و ما بايد پاي كمالات آن باشيم و ورزش را خلق كنيم. ورزشكاران هم هر جا هستند نماز بخوانند و نسبت به آن غيرت و حساسيت نشان دهند.رييس ستاد اقامه نماز كشور خطاب به ورزشكاران اظهار كرد: شما مي توانيد امام باشيد و به ما كمك كنيد. من يك روز قبل از اين كه يكي از كشتي گيران برای مسابقات به كشور آمريكا برود، صحبتي با او داشتم و به او گفتم اگر پيروز شدي با همان لباسي كه به تن داري سجده كن، او كمي فكر كرد و به من گفت ريا است كه من به او گفتم نه اين ثواب دارد اگر هم ريا باشد ولي باز هم ثواب دارد. به هر حال او پيروز شد و در همان جا سجده شكر به جا آورد.وي در پايان گفت: اميدوارم خداوند تن تان، روانِ روحتان، جامعه مان و معنويت مان را سالم نگه دارد. از اين كه در اين جلسه با شما صحبت كردم خوشحالم و به قول امام، ورزشكار نيستم ولي ورزشكاران را دوست دارم.

 در این برنامه همچنین عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگي پژوهشي وزير ورزش و جوانان بیان کرد: مديران ورزش عزم شان بر اين است که بتوانند با یک همت جمعی ورزش پاک، معنوی و معرفتی را حاكم كنند تا بتوانيم فضاي ورزش كشور را از عطر نماز آكنده كنيم.وی ادامه داد: خوشبختانه برنامه هاي خوبي از سوي ستاد اقامه نماز وزارت ورزش و جوانان پيگيري شده است. سعي مان بر اين است كه بتوانيم از تمام ظرفيت هاي فرهنگي كشور براي تقويت فرهنگ ورزش كشور استفاده كنيم تا بتوانيم فضاي معنوي را كه تمام مردم انتظار دارند، در فضاي كشور حاكم و آن را تحقق ببخشيم.