جشن بزرگ انقلاب در روستای دغاغله

همزمان با زاد روز خجسته یازدهمین ستاره تابناک سپهر امامت حضرت امام حسن عسکری (ع) و شب های سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و در راستای پاسداشت آرمان های بلند امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با مقام ولایت “آیین جشن بزرگ انقلاب” در روستای دغاغله با مشارکت مردم این منطقه و  در حضور آیهالله […]

همزمان با زاد روز خجسته یازدهمین ستاره تابناک سپهر امامت حضرت امام حسن عسکری (ع) و شب های سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و در راستای پاسداشت آرمان های بلند امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با مقام ولایت “آیین جشن بزرگ انقلاب” در روستای دغاغله با مشارکت مردم این منطقه و  در حضور آیهالله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و امام جمعه اهواز  در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

1

آیه الله حیدری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و خجسته میلاد یازدهمین اختر تابناک ولایت ، امام حسن عسکری (ع)  گفت:اسعد الله ایامنا و ایامکم و لیالینا و لیالیکم فی هذه الیوم الشریف یوم میلاد امامنا الهادی،خدا را سپاسگزارم که بر ما منت نهاد تا در این شب فرخنده و بزرگ در این محل مقدس و در حضور این مردم عزیز، شریف  و سادات بزرگوار و علمای برجسته و همچنین مسئولین محترمی که تشریف آوردند باشیم و جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برگزار کنیم.قبل از شروع مراسم دوست دارم خبر مسرت بخش تخصیص مبلغ ۱۴ میلیارد ریالی عمرانی برای عمران و آبادی و آسفالت و جدول بندی و سایر کارهای عمرانی این منطقه را به شما اعلام و شادی شما را مضاعف نمایم. مردم این منطقه که محبان اهل بیت عصمت و طهارت می باشند و همواره با ولایت مداری و روحیه بسیجی خود در مقابل هر گونه تحرک منافی ولایت ایستادگی کرده و همواره این را ثابت نموده اند.

وی افزود:قرآن کریم در این آیه کریمه که خداوند رسول اکرم (ص) را مخاطب قرار می دهد،می فرمایند :«و اما بنعمت ربک فحدث »یعنی همه ما مامور و مکلف به شکر گذاری از نعمت های خداوند بزرگ هستیم. این تشکر دارای مراتبی است که بدین گونه می باشد:
نوع اول شکر قلبی :انسان در قلبش اعتقاد دارد که تمام نعمت هایی که به او اعطا شده و در اختیارش قرار داده شده است را خداوند به او داده و نعمت هایی چون دیدن، شنیدن، راه رفتن، داشتن فرزند، داشتن عشیره و … فقط به اذن خداوند در اختیار ما قرار دارد و این تشکر خاص خداوند است. پس انسانی که به نعمت های خداوند اعتقاد دارد هرگز نباید دچار غرور ، تکبر و خودپسندی گردد و مدام باید به این اعتراف کند که من از خودم چیزی ندارم و هر چه دارم از خداوند است و این نوع شکر، شکر قلبی است.
نوع دوم شکر زبانی : انسان باید با زبان اعلام و اعتراف کند که وجود این همه نعمت از خداوند است و همواره خدا را ستایش و شکر کند.
نوع سوم شکر عملی :انسان باید با عملش شکرگذار خداوند باشد و این نعمت ها را در جای خودش اتفاده کند و به کار بندد. مثلاً از برکات وجود چشم ها این است که دنیا را با آنها می بینیم پس شکر خدا در این است که از برکت دیدن در چیزهای درست و سالم استفاده کنیم و نه در جهت خلاف شرع و دیدن نامحرم که این خود نوعی کفر نعمت است.
شکر نعمت سبب می شود که روزی انسان زیاد شود و در مقابل کفر نعمت سبب از بین رفتن نعمت می شود. که این نعمت ها هم می تواند مادی باشد و هم معنوی. ( ثم اتسألن یوم اذاً النعیم )
کسی از امام صادق پرسید اماماً مهمترین نعمتی که در روز قیامت درباره آن از انسان سوال می شود چیست؟
امام در جواب فرمود نعمت ولایت بزرگترین و بالاترین نعمتی است که خداوند عز و جل درباره آن از انسان خواهد پرسید. ( و لقد من الله علی المومنین اذا بعث فیهم رسولاً من انفسهم )
و در زمان غیبت امام زمان (عج ) این حدیث توسط فقهای عالم و عادل و مورد اطمینان مردم ظاهر خواهد گشت. و در این خصوص امام زمان (عج) می فرماید ( انهم حجتی علیکم و انا حجت الله ) و در زمان ما با حرکت امام خمینی (ره) و بوجود آوردن انقلابی عظیم و بزرگ و سرنگونی حکومت ظالم و مستبد طاغوت به حکمرانی ۲۵۰۰ ساله طاغوت پایان داد. ما باید شکرگزار این حرکت بزرگ باشیم و به این اعتراف نماییم که این یک موهبت و برکت الهی بوده است که حکومت اسلامی را جایگزین حکومت طاغوت نمود.پس ایام الله نعمت بزرگی است که همیشه باید این ایام را پاس بداریم و ارج بنهیم و مدام این ایام را متذکر شویم و دهه فجر باعث بوجود آمدن این فرصت شده که این ایام را به دیگران متذکر شویم زیرا انسان طبیعتاً فراموش کار است.
در پایان  مراسم حاج احمد طرفی از مداحان اهل بیت (ع) با قرائت سرودها و اشعار حماسی روح شادی و سرور را در جمع حاضر دمیدند .لازم به یاد آوری است  قاری قرآن حاج صالح دغاغله بودند .در این آیین اعضای شورای اسلامی ،دهدار دغاغله و بخشدار مرکزی اهواز حضور داشته اند.

SAM_0660 SAM_06611 (3) 1 (4)1 (6)1 (1) 1 (2)SAM_0659SAM_0657