هردم از این باغ بری می رسد:محوطه باستانی «لور» اندیمشک فروخته شد!

مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي انديمشك از فروش اراضي شهر باستاني «لور» خبر داد.داوود ساكي اظهار كرد: این شهر باستانی در شمال شهرستان اندیمشک و در حاشیه جاده کمربندی فعلی واقع شده است.ساكی تصريح كرد: سال 88 در شهر باستاني لور در حدود 51 هزار و 682 متر مربع از اراضي درجه يك اين محوطه […]

مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي انديمشك از فروش اراضي شهر باستاني «لور» خبر داد.داوود ساكي اظهار كرد: این شهر باستانی در شمال شهرستان اندیمشک و در حاشیه جاده کمربندی فعلی واقع شده است.ساكی تصريح كرد: سال 88 در شهر باستاني لور در حدود 51 هزار و 682 متر مربع از اراضي درجه يك اين محوطه باستاني توسط شخصي به تعاوني مسكن فرهنگيان بخش الوار گرمسيري فروخته شد.وی ادامه داد:‌ شهر لور به نام‌های مختلف از جمله اللور، لر،  لریه، بلاد لور و لور در منابع مختلف از آن یاد شده است. این شهر در عهد اشکانی کم‌کم رونق گرفت و در زمان شاپور اول ساسانی به اوج تمدن پیش از اسلام در منطقه رسید.

ساكي افزود: در زمان ساسانیان شهر لور جزو ایالت شوش یا جندی شاپور بوده است. به اعتقاد ادیب‌الدین کسرایی لور در زمان شاهپور دوم جزو شوش بوده اما مقدسی آن را از توابع شهر جندی شاپور می‌داند. کشف سکه‌های زمان مغول دال بر این است که شهر لور از آسیب حمله مغول مصون نبوده است و احتمال ویرانی آن به دست مغول‌ها بعید به نظر نمی‌رسد.اين دوستدار ميراث فرهنگی خاطرنشان كرد: محوطه باستاني لور در تاريخ 23 بهمن 85 با شماره 16708 ثبت ملي شد.

پس از عمارت مهدیان و کاروانسرای عجم در اهواز اینک سومین نقطه باستانی و فرهنگی خوزستان بفروش می رسد.