آغاز عملیات حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه برای پاکسازی مرزهای دو کشور

منابع نظامی سوری از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب الله لبنان برای بیرون راندن گروه‌های مسلح شورشی از مرزهای دو کشور خبر دادند.به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک فرمانده نظامی سوری اعلام کرد که حزب الله لبنان مقرهای گروه‌های مسلح در مناطق اطراف شهرک عرسال در شرق لبنان را در راستای […]

منابع نظامی سوری از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب الله لبنان برای بیرون راندن گروه‌های مسلح شورشی از مرزهای دو کشور خبر دادند.به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک فرمانده نظامی سوری اعلام کرد که حزب الله لبنان مقرهای گروه‌های مسلح در مناطق اطراف شهرک عرسال در شرق لبنان را در راستای این عملیات هدف قرار داده است.

این حملات از خاک سوریه در مجاورت با مرزهای لبنان آغاز شد و بر منطقه وادی خیل در ارتفاعات اطراف عرسال متمرکز بود.این حملات همزمان با حملات ارتش سوریه در ارتفاعات فلیطه، واقع در قلمون غربی صورت گرفت.به گفته حزب‌الله لبنان، حملات از فلیطه سوریه آغاز شده و مقرهای جبهه النصره در قلمون غربی و عرسال را هدف قرار داد.ارتش سوریه اخیرا با حمایت حزب الله و روسیه عملیات‌های خود را برای پاکسازی کامل این کشور از وجود تروریست‌ها سرعت بخشیده و به پیروزی‌های چشمگیری رسیده است.

به گفته منابع نظامی لبنانی در عملیات حزب الله و ارتش سوریه تاکنون سه عضو حزب الله در عرسال لبنان و فلیطا در سوریه زخمی شدند. این عملیات از دو محور فلیطه و عرسال آغاز شده است.ارتش لبنان نیز همزمان برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به تقویت مواضع خود در شهر عرسال پرداخته و تجهیزات نظامی را وارد این شهر کرد. نیروهای ارتش به گروهی از زنان و کودکان اجازه داد تا از اردوگاه شهر الملاهی وارد عرسال شوند.نیروهای لبنانی گذرگاه‌های امنی را برای خارج کردن آوارگان سوری از اردوگاه‌های نزدیک به مناطق درگیر ایجاد کرده اند.

ارتش لبنان از نهادهای انسانی بین المللی و صلیب سرخ خواسته تا به روند خروج آوارگان از اردوگاه‌های نزدیک به مقرهای افراد مسلح کمک کنند.همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های سوری علیه مقرهای جبهه النصره در فلیطه واقع در قلمون غربی، نیروهای مقاومت لبنان نیز در شمال ارتفاعات عرسال پیشروی کردند.ارتش لبنان نیز تروریست‌های النصره را که قصد داشتند از وادی الزعزور وارد عرسال شوند، هدف قرار داد.