عراقچی:کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ سی ام تیر در وین تشکیل می شود

سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام و معاون وزیر امور خارجه گفت که سرگئی ریابکوف همتای روس او برای مشورت های سیاسی به تهران آمده و اعلام کرد که کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ سی ام تیرماه در وین برگزار خواهد شد.معاون وزیر امور خارجه به دیدارهای خود با ریابکوف در تهران و […]

سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام و معاون وزیر امور خارجه گفت که سرگئی ریابکوف همتای روس او برای مشورت های سیاسی به تهران آمده و اعلام کرد که کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ سی ام تیرماه در وین برگزار خواهد شد.معاون وزیر امور خارجه به دیدارهای خود با ریابکوف در تهران و مسکو اشاره کرد و گفت که در جلسه امروز، موضوعات مورد نظر برای نشست آتی کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ بررسی خواهد شد.

عراقچی درباره برنامه دیدارهای طریف در نیویورک و اینکه ایا با مقامات امریکا دیدار خواهند داشت ، گفت: مذاکرات با کشورهای دیگر انجام می شود، با کشورهای پنج به علاوه یک هم دیدارهای دوجانبه خواهیم داشت. با طرف امریکایی اگر هم دیداری انجام شود براساس ضرورت و در چارچوب اجرای برجام است و ارتباط دیگری بیش از این نداریم.معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر لازم باشد در سطح کارشناسی یا در همین سطح براساس ضرورت ممکن است دیدارهای دوجانبه برای اجرای برجام داشته باشیم.به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عراقچی پیش از آغاز مذاکره با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه ایران برای مقابله با بدعهدی های امریکا گفت در حال حاضر آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای مشورتهای سیاسی به تهران سفر کرده اند.

وی اضافه کرد: امروز با ایشان مذاکره داریم. مشورتهای سیاسی ما با روسیه در موضوعات متنوعی جریان دارد در برجام هم در سفرهای متقابل بنده و آقای ریابکوف با یکدیگر صحبت کرده ایم .معاون وزیر خارجه افزود: امروز دور جدیدی از این مذاکرات را خواهیم داشت ،در استانه دور بعدی جلسه بعدی کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ که در سی تیر ماه برگزار خواهد شد. در این نشست پیشاپیش موضوعات کمیسیون مشترک را بررسی خواهیم کرد.عراقچی ادامه داد با توجه به صحبتهای اخیر و موضوعاتی که اجلاس جی ۲۰ مطرح شد موضوعاتی هست که باید درباره ان صحبت کنیم.وی خاطر نشان کرد بدعهدی امریکا هم یکی از موضوعاتی است که درباره آن صحبت خواهیم کرد، مقابله دولت جدید امریکا با برجام و دیدگاههایی که مطرح کرده اند یکی از بحثهای جدی ما در کمیسیون مشترک خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسون مشترک با توجه سفر اقای وزیر به نیوریوک در انجا برگزار خواهد شد، گفت: کمیسیون مشترک سی تیر ماه در وین برگزار می شود. اجلاس نیویورک اجلاس عالیرتبه سازمان ملل است که در خصوص موضوعات مختلف بحث و بررسی خواهیم کرد و آقای دکترظریف با مقامات کشورهایی که شرکت می کنند دیدار خواهد کرد.عراقچی گفت: اقای ظریف سخنرانی هایی در مراکز سیاسی و اندیشکده ها خواهند داشت. کمیسیون مشترک در وین برگزار می شود و و بعد از اجلاس نیویورک به وین خواهیم رفت.