همنوایی استاندار خوزستان با کلانتری!

حاشیه های تلخ نشست شورای اداری لستان خوزستان در روز دوشنبه هفته جاری که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد ، دارای ابعاد مختلفی است که نیازمند کالبد شکافی و دقت بیشتر است تا بتوان به وجود یک نیروی همراه با مافیای آب […]

حاشیه های تلخ نشست شورای اداری لستان خوزستان در روز دوشنبه هفته جاری که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد ، دارای ابعاد مختلفی است که نیازمند کالبد شکافی و دقت بیشتر است تا بتوان به وجود یک نیروی همراه با مافیای آب در درون استان اذعان و پی برد . از سویی هیچ شک و تردیدی نیست که این غوغاها بدون استفاده از ابزار قانونی راه بجایی نخواهد برد . همچنین حمایت نمایندگان خوزستان از همراه دوازدهم مافیای آب و فریاد بر اعضای دولت خود از عجایب سپهر سیاسی استان خوزستان است . در راستای درک همنوایی استانداری خوزستان با مافیای آب کافی است به دو اعتراف شریعتی و کلانتری نگاهی دقیق بیافکنیم :

شریعتی* : هدر رفت آب در خوزستان ۴۰ درصد است/ متعهد شده‌ایم هدر رفت آب در خوزستان را سالانه ۵ درصد کاهش دهیم

*کلانتری* : خوزستان دارای یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب اضافه است که قابلیت اجرایی دارد. خوزستان مشکل آب ندارد در مدیریت منابع آبی مشکل دارد!!

اگر گفته های شریعتی و کلانتری را در کنار هم قرار دهیم هر دو یک معنا و مفهوم را می رساند و دقیقا ۴۰ درصد مورد نظر استاندار خوزستان معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب می باشد که قرار است از آورده کارون کاسته و در مجرای طرح های انتقال آب قرار گیرد.در واقع استاندار خوزستان همنوا با کلانتری رییس سازمان محیط زیست معتقد است ، خوزستان آب اضافه دارد که نیازمند مدیریت می باشد تا از هدر رفت آن جلوگیری شود و از نظر وی آن راه چیزی غیر از انتقال آب به فلات مرکزی نیست.

اکنون پرسش اساسی اینجاست که نمایندگان محترم بویژه نوع اصولگرای آنها باید پاسخگوی آن باشند که :چرا با وجود همراهی شریعتی با مافیای آب اما همچنان از وی حمایت می کنند؟ چرا استاندار از تیرس حملات و انتقادات آنان در حاشیه امن قرار دارد ؟ در قبال این سکوت تلخ چه مصالح و منافعی رد و بدل شده است که مانع کنکاش در پرونده استاندار خوزستان در موضوع همراهی با انتقال آب های استان شده است ؟

بدون تردید تنها بهره بردار غوغای روز دوشنبه در شورای اداری شخص شریعتی است تا به حامیان پایتخت نشین خود و مافیای آب نشان دهد که در مسیر جهاد برای انتقال آب چه موانع و سدهایی پیش رو دارد که با ذکاوت و دهایت در حال تعامل و جنگ زیرپوستی با آنهاست . شریعتی یار دوازدهم تیم مافیای آب است که باید پرونده محرمانه او را گشود.نمایندگان بدانند استاندار کنونی دیر یا زود خواهد رفت اما حمایت های آنان از شریعتی در صراط انتخابات پاشنه آشیل شان خواهد بود و باید درباره ریز و درشت کارنامه اجرایی پر ابهام او به افکار عمومی پاسخ گویند

نعیم حمیدی