زیبایی با هم بودن!

یکی از علایم توسعه سیاسی آن است که برغم بسیاری از اختلافات، می شود در یک یا چند زمینه مهم همفکر بود. این قاعده بسیار مترقی به شمار می رود که نمایندگان استان با وجود استقرارشان در جایگاههای حزبی و جریانی و اختلافات طبیعی ناشی از این قبیل استقرارها و حتی تباین شدید آنها در […]

یکی از علایم توسعه سیاسی آن است که برغم بسیاری از اختلافات، می شود در یک یا چند زمینه مهم همفکر بود. این قاعده بسیار مترقی به شمار می رود که نمایندگان استان با وجود استقرارشان در جایگاههای حزبی و جریانی و اختلافات طبیعی ناشی از این قبیل استقرارها و حتی تباین شدید آنها در موضوعاتی از قبیل انتصابات و سهم خواهی های غیر قابل انکار و لحاظ منافع شخصی و…اما اختلاف نظر آنها در امور مهمی که به لحاظ ضرر و زیان کلیت استان و همه ساکنان را در بر می گیرد، در حقیقت فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

201612108170014525_orig

مصداق مثبت آنچه بیان شد را امروز شاهد بودیم. نمایندگان خوزستان که از لحاظ وابستگی سیاسی، مخلوطی از اصلاح و اصول، اعتدال و پایداری، تند و ملایم هستند، اما (و برای اولین بار) توانستند حول محور مهمترین خواسته مردم خوزستان یعنی جلوگیری از انتقال آب به سایر مناطق کشور جمع شوند و بی تفاوتی ممتد و توام با ناامیدی مردم نسبت به آنان را تا حد مناسبی جبران کنند. می دانیم که زیبایی یک شروع، مشروط و مقید به ادامه آن است و همانها که آغاز امروزشان زیبا بود نباید به زشتی پراکندگی مزین شوند. زیبا ماندن در نگاه دقیق مردم، مشروط به ادامه و استمرار این راه است.

علی عبدالخانی